Skip to main content

Tranzacții bancare online în siguranță

Siguranța tranzacțiilor reprezintă pentru Raiffeisen Bank o prioritate maximă.


Siguranța serviciului de Internet banking

Serviciul de Internet banking, Raiffeisen Online, încorporează cele mai moderne și mai sigure tehnologii anti-fraudă.

Procesele de autentificare și de autorizare sunt securizate prin utilizarea unor dispozitive hardware (token), personalizate pentru fiecare client. Ele generează coduri de securitate pentru validarea autentificării în aplicație sau autorizarea tranzacțiilor. Autentificarea și autorizarea se fac pe baza parolelor unice generate de aplicație și de token la fiecare logare, respectiv la semnarea tranzacțiilor. Pentru fiecare operațiune de autentificare și autorizare este necesară introducerea codului PIN.Transmiterea informațiilor între Raiffeisen Bank și utilizatorii Raiffeisen Online se face criptat, utilizând protocolul securizat SSL 128 biți.

Sistemul deconectează automat un utilizator după 15 minute de inactivitate.Accesul în aplicația de internet banking este blocat la introducerea a 10 parole consecutive eronate, la blocarea codului PIN sau la declararea pierderii sau furtului dispozitivului token.

Token-ul de ultima generație

Token-urile utilizate sunt de tip “challenge-response”, pentru o securitate crescută. Pentru autentificarea în aplicație, token-ul utilizează o funcție de generare a unui cod unic de acces, bazat pe un cod generat de către aplicație și introdus de către utilizator în token. Pentru autorizarea operațiunilor financiare, aplicația generează un cod dinamic unic pe baza conturilor și sumelor tranzacționate, care se introduce în token, iar acesta genereza un cod de semnare a tranzacției.

PIN-ul securizat

PIN-ul reprezintă numărul personal de identificare înmânat de banca sub manieră securizată (în plic), valabil la prima logare. La prima utilizare a token-ului, este necesar să modificați codul PIN. Acesta este format, în mod obligatoriu, din 4 cifre și NU poate conține secvențe mai lungi de 2 cifre consecutive.

Utile pentru siguranță online

Câțiva pași simpli pentru a evita surprizele neplăcute

1. Accesați serviciul de Internet banking utilizând adresa web a băncii www.raiffeisen.ro.

2. Verificați întotdeauna certificatul digital de pe serverul la care va conectați. În plus, verificați întotdeauna că sunteți pe o conexiune sigură, respectiv https, și nu http.

Raiffeisen Online deține un certificat de tip Extended Validation care, pe lângă gradul ridicat de încredere pe care îl oferă utilizatorilor, facilitează în majoritatea browser-elor identificarea mai ușoară a site-ului prin:

- Numele companiei

- Numele Autorității de Certificare care a emis certificatul

- O culoare distinctă, în general verde în bară de navigație care indică faptul că certificatul a fost verificat și este valid.

3. Nu salvați informații legate de securitatea serviciului Raiffeisen Online în memoria calculatorului.

4. Nu divulgati nimănui informațiile legate de securitatea conturilor; banca nu va va contacta niciodată pentru a va solicită astfel de informații; dacă sunteți contactat prin e-mail sau telefon pentru a vi se cere aceste informații este cu siguranță vorba despre o fraudă.

5. Schimbați imediat credentialele de accesare și codul de utilizator dacă bănuiți că sunt cunoscute de o altă persoană.

6. Nu folosiți cuvinte uzuale pentru definirea parolei.

7. Nu accesați aplicația în mod frecvent din locuri publice.

8. Nu setați și nu schimbați parolă de la un calculator public.

9.  Nu lăsăți niciodată calculatorul nesupravegheat și logat pe pagină de Raiffeisen Online.

10. Verificați în mod regulat conturile companiei.

Cum vă protejați calculatorul

Folosiți un firewall

Cu toții ar trebui să folosim un firewall. Acesta interzice accesul virușilor care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.

Firewall-ul este un program care blochează traficul nedorit să între calculatorul dumneavoastră. Dumneavoastră alegeți ce programe și aplicații se pot conecta la Internet. De exemplu, puteți să permiteți accesul programului autorizat Outlook Express, dar puteți restricționa foarte ușor accesul unui program suspect.

Odată instalat, acest program nu necesită prea multă atenție, iar majoritatea firewall-urilor sunt livrate cu un set de instrucțiuni de urmat “pas cu pas”. 

Folosiți un antivirus

De fiecare dată când va conectați la Internet, va expuneți pericolului virușilor. Ei va atacă prin intermediul site-urilor, atașamentelor de la e-mail sau a altor documente transferate de la un calculator la altul. Unii viruși pot cauza disfuncționalități ale calculatorului, pot răspândi virușii și la alte calculatoare sau pot permite accesul hackerilor la fișierele și informațiile personale de pe computerul dumneavoastră.

Puteți cumpără un antivirus sau puteți să-l descărcați gratuit de pe Internet dacă îl folosiți în scop personal. Nu folosti mai mulți antiviruși odată; securitatea nu este dublată și, în plus, programele se pot încurcă unul pe altul.
Dacă aveți deja un program antivirus instalat, va sfătuim să verificați că este actualizat și numai atunci va poți consideră protejat. În condițiile în care în fiecare luna apar mii de viruși noi, este important să va actualizați în permanentă programul (unele programe se actualizează automat, pe altele ar trebui să le actualizați vizitând periodic site-urile marilor producători de antivirus). 

Blocați programele "spy".

Acesta este un program ascuns în calculatorul dmneavoastra, care va poate invada toate fișierele. Uneori este instalat în paralel cu un alt program (utilizat de obicei pentru a descarcă muzică de pe Internet) sau se poate instala fără permisiune. Este greu de înlăturat fără un program anti-spy.

Programul “spy” colectează informații despre dumneavoastră și le răspândește pe Internet, fără acceptul dumneavoastră. În cel mai fericit caz poate să va încetinească calculatorul și conexiunea Internet, dar în cel mai rău caz poate să copieze informații confidențiale sau chiar poate fi instruit să execute acțiuni în numele dumneavoastră, fără că tu să fiți informat în timp ce sunteți logat în aplicații online. Uneori poate să va atace web-browser-ul și să va afișeze reclame pop-up nedorite.

Ca să va dați seama dacă PC-ul dumneavoastră este afectat de programele “spy”, căutați simptome tipice precum: încetinirea vitezei calculatorului și a conexiunii Internet, schimbări neașteptate ale web-browser-ului cum ar fi setarea unui nou homepage sau nedoritele reclame pop-up. Unele programe “spy” pot rămâne nedetectate cât timp va copiază informațiile, așa încât pentru a fi foarte sigur trebuie să va instalați un program anti-spy și să scanați calculatorul regulat.

Asistență non-stop

Serviciul Suport clienți – Internet banking este la dispoziția dumneavoastră 24/7Puteți efectua tranzacții și noaptea sau în weekend, având astfel acces la informațiile private despre conturile companiei dumneavoastră, oricând și de oriunde din lume. În plus, va puteți baza pe suport telefonic non-stop la telefon 4 021 306.55.55, număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea din țară sau din străînătate.

Evitați fraudele online

Vă asigurăm că Raiffeisen Bank are pregătit un set de măsuri rapide pentru blocarea tentativelor de fraudă online, intervenind prompt pentru limitarea efectelor și dezactivarea cât mai rapidă a acestora. Aflați cum să fiți pregătit în caz de fraudă online.

Cum să utilizați cardul în siguranță maximă

Pentru a folosi cardul cu tot va poate el oferi și pentru a va asigura că datele personale și de acces sunt în siguranță, este important să urmați câteva recomandări de utilizare:

1. Evitați să țineți cardul aproape de surse magnetice puternice sau în vecinătatea imediată a telefonului, deoarece acesta s-ar putea deteriora. 

2. Evitați să țineți cardul aproape de surse de căldură puternice sau la soare. Fiind din plastic, se poate deforma. 

3. Nu puneți cardul pe suportul magnetic aflat de obicei lângă casele de marcat din magazinele de îmbrăcăminte (utilizat pentru scoaterea alarmelor de îmbrăcăminte). 

4. În momentul în care plătiți cu un card, urmăriți modul în care este utilizat de angajat și cum este trecut doar prin dispozitivul POS aflat la vedere. Atunci când va aflăți la restaurant (în special când călătoriți), este de preferat să menționați că veți plăti cu cardul și să îl inmanati pentru efectuarea plății doar atunci când este adus dispozitivul POS mobil. În cazul în care nu este disponibil, urmăriți modul în care este utilizat cardul. 

5. În momentul în care ați primit cardul, asigurați-va că primul lucru pe care îl faceți este să îl semnați pe spate. Asigurați-va că, atunci când călătoriți, cardul are semnătură pe spate. În cazul în care nu îl semnați, asigurați-va că aveți la dumneavoastră un act de identitate atunci când îl folosiți. 

6. Dacă ați făcut rezervare la hotel cu cardul, verificați la plecare dacă a fost blocată de către hotel o garanție, cu ce suma și pe ce perioada. 

7. Este bine că, de fiecare dată când utilizați cardul, să va asigurați că aveți alături și un act de identitate care să dovedească că sunteți posesorul cardului. Verificați dacă există limitări la retragerea de numerar (limita zilnică sau de altă natură). 

8. Nu notați codul PIN pe card. În cazul în care veți pierde cardul sau va va fi furat și nu ați apucat să solicitați în timp util blocarea acestuia, persoană care a intrat în posesia cardului va va putea accesa contul fără a întâmpina nicio dificultate.

9. Atunci când doriți să retrageți numerar de la un ATM, asigurați-va că: 

- ATM-ul este instalat în perimetrul unei bănci, în apropierea acesteia, în incinta unei instituții/companii sau într-o zona publică cu trafic. 

- ATM-ul nu are montate alte dispozitive care să va atragă atenția, în special în zona în care introduceți cardul. - Persoanele străine se află la o distanță care să nu le permită reținerea codului PIN introdus.

10. În cazul în care doriți să faceți rezervări la hotel sau închirieri de mașini, cardul este un instrument absolut necesar, majoritatea acestor furnizori solicitând plata printr-un card de credit. În cazul în care nu aveți un card de credit sau de debit, companiile care închiriază mașini sau recepția hotelului va pot cere să lăsăți o anumită garanție în bani lichizi, caz în care este indicat să întrebați ce suma și pe ce perioada va fi reținută această, astfel încât să nu riscați să rămâneți fără bani pe perioada călătoriei.

Ce faceți dacă vi se blochează cardul în bancomat?

Sunați la:
*2000 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România

004 021 306 3007 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate

Ce faceți dacă ați pierdut cardul sau v-a fost furat?

În cazul furtului, solicitați rapid blocarea cardului sunând la:

*2000 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România

004 021 306 3007 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate 

Telefoane utile

*2000 – număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România.

004 021 306 3007 – număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate.