Skip to main content
Carduri

Carduri

Aveți cardul blocat în bancomat? Bancomatul nu vă oferă suma cerută? Ați pierdut cardul sau v-a fost furat? Vreți să vă asigurați că utilizați cardul în siguranță maximă? V-am pregătit un set de sfaturi utile pentru situații speciale, pentru a vă simți în siguranță când folosiți cardurile Raiffeisen Bank.

Cum să utilizați cardul în siguranță maximă

Pentru a folosi cardul cu tot va poate el oferi și pentru a va asigura că datele personale și de acces sunt în siguranță, este important să urmați câteva recomandări de utilizare:

1. Evitați să țineți cardul aproape de surse magnetice puternice sau în vecinătatea imediată a telefonului, deoarece acesta s-ar putea deteriora. 

2. Evitați să țineți cardul aproape de surse de căldură puternice sau la soare. Fiind din plastic, se poate deforma. 

3. Nu puneți cardul pe suportul magnetic aflat de obicei lângă casele de marcat din magazinele de îmbrăcăminte (utilizat pentru scoaterea alarmelor de îmbrăcăminte). 

4. În momentul în care plătiți cu un card, urmăriți modul în care este utilizat de angajat și cum este trecut doar prin dispozitivul POS aflat la vedere. Atunci când va aflăți la restaurant (în special când călătoriți), este de preferat să menționați că veți plăti cu cardul și să îl inmanati pentru efectuarea plății doar atunci când este adus dispozitivul POS mobil. În cazul în care nu este disponibil, urmăriți modul în care este utilizat cardul. 

5. În momentul în care ați primit cardul, asigurați-va că primul lucru pe care îl faceți este să îl semnați pe spate. Asigurați-va că, atunci când călătoriți, cardul are semnătură pe spate. În cazul în care nu îl semnați, asigurați-va că aveți la dumneavoastră un act de identitate atunci când îl folosiți. 

6. Dacă ați făcut rezervare la hotel cu cardul, verificați la plecare dacă a fost blocată de către hotel o garanție, cu ce suma și pe ce perioada. 

7. Este bine că, de fiecare dată când utilizați cardul, să va asigurați că aveți alături și un act de identitate care să dovedească că sunteți posesorul cardului. Verificați dacă există limitări la retragerea de numerar (limita zilnică sau de altă natură). 

8. Nu notați codul PIN pe card. În cazul în care veți pierde cardul sau va va fi furat și nu ați apucat să solicitați în timp util blocarea acestuia, persoană care a intrat în posesia cardului va va putea accesa contul fără a întâmpina nicio dificultate.

9. Atunci când doriți să retrageți numerar de la un ATM, asigurați-va că: 

- ATM-ul este instalat în perimetrul unei bănci, în apropierea acesteia, în incinta unei instituții/companii sau într-o zona publică cu trafic. 

- ATM-ul nu are montate alte dispozitive care să va atragă atenția, în special în zona în care introduceți cardul. - Persoanele străine se află la o distanță care să nu le permită reținerea codului PIN introdus.

10. În cazul în care doriți să faceți rezervări la hotel sau închirieri de mașini, cardul este un instrument absolut necesar, majoritatea acestor furnizori solicitând plata printr-un card de credit. În cazul în care nu aveți un card de credit sau de debit, companiile care închiriază mașini sau recepția hotelului va pot cere să lăsăți o anumită garanție în bani lichizi, caz în care este indicat să întrebați ce suma și pe ce perioada va fi reținută această, astfel încât să nu riscați să rămâneți fără bani pe perioada călătoriei.

Ce faceți dacă vi se blochează cardul în bancomat?

Sunați la:
*2000 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România

004 021 306 3007 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate

Ce faceți dacă ați pierdut cardul sau v-a fost furat?

În cazul furtului, solicitați rapid blocarea cardului sunând la:

*2000 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România

004 021 306 3007 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate 

Telefoane utile

*2000 – număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România.

004 021 306 3007 – număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate.

Suntem aici ca să vă ajutăm

Carduri pierdute sau furate

Vă rugăm să sunați de urgență la 004 021 306 3007

Formular înlocuire card

Mergeți în orice agentie Raiffeisen Bank și completați formularul.