Skip to main content
Cum sa identifici o frauda

Cum identifici o fraudă?

  • Fii precaut atunci când primești e-mailuri sau apeluri telefonice de la persoane pe care nu le cunoști.
  • Nu oferi niciodată informații personale sau financiare unor persoane necunoscute.
  • Fii atent la oferte care par prea bune ca să fie adevărate.
  • Utilizează un software antivirus și antispyware actualizat.

În sprijinul tău

Semnalează carduri pierdute sau furate

Sună la *2000 sau +04 021 306 3007

Inlocuire carduri pierdute sau furate

Solicită formularul “Cerere de înlocuire a cardului sau a codului PIN”, în orice agenție Raiffeisen Bank.

Suntem aici pentru a te ajuta.

Fii atent la ce se întâmplă în jurul tău!

Nu transmite prin telefon nici o informație legată de datele tale sau ale companiei pe care o reprezinți (PIN-ul cardului, numărul contului, parole de acces etc).
În cazul în care pierzi sau îți sunt furate actele, cardul bancar ori alte documente importante, anunță imediat Poliția și instituțiile bancare cu care colaborezi.
Nici o instituție financiar-bancară, operator de telefonie mobilă, magazin online sau orice altă instituție nu îți va solicită prin mail/telefon/SMS informații confidențiale precum codul PIN, conturile bancare etc.

Frauda cu carduri este o problemă reală.

Îți facem următoarele recomandări pentru a te asigura că altcineva nu îți va utiliza cardul în mod fraudulos:

  • semnează cardul pe spatele acestuia, imediat ce îl primeșți
  • nu păstra cardul și PIN-ul în același loc
  • nu ține la vedere copiile chitanțelor, ale biletelor de avion, ale itinerariilor de călătorie sau orice alt document în care apar numerele cardurilor.

Fiecare card are un cod PIN (codul personal de identificare). Plățile sau retragerile de numerar prin bancomate se fac numai după introducerea acestui cod. Introducerea greșită de mai multe ori a codului PIN va duce la blocarea cardului.

PIN-ul nu trebuie dezvăluit nimănui, în nici o circumstanță.

De asemenea, orice modificare a datelor sau a acționariatului firmei tale trebuie transmisă băncii care ți-a emis cardul. Banca îți va emite un alt card, potrivit noilor date.

Orice card de debit sau de credit cu cip de la Raiffeisen Bank poate fi folosit la cumpărături online sau în magazine, dar și pentru autentificarea și autorizarea în aplicațiile de internet și mobile banking, fără să fie nevoie de mai multe PIN-uri.