Call center
Operatorii nostri iti stau la dispozitie.
Raiffeisen Bank iti pune la dispozitie o platforma de informare pentru dezvoltare manageriala in care vei regasi o serie de articole, studii de caz si exemple de bune practici in administrarea afacerilor.
Expertiza
In aceasta pagina ne adresam companiilor cu cifra de afaceri anuala pana la 5 milioane euro - persoane juridice cu contracte de credit, incluzand persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesii liberale, societati comerciale.
Obiectivul nostru este de a traversa momentul actual impreuna, alaturi de toti clientii nostri IMM care beneficiaza de produse de creditare pentru afacerea lor din partea Raiffeisen Bank.
Pe langa informatiile pe care le regasesti in aceasta pagina, care cuprind ultimele modificari ale conditiilor in care pot fi suspendate ratele conform prevederilor OUG 227/2020, iti recomandam sa consulti integral legislatia completa in vigoare la data solicitarii tale pe tema suspendarii la plata.
De asemenea, te informam ca normele de aplicare ale OUG 227/2020 nu au fost inca publicate, deci informatiile de mai jos pot inca suferi modificari. Te asiguram ca le vom actualiza in timp util, astfel incat sa poti evalua corect, complet si la timp situatia companiei tale sau a entitatii pe care o reprezinti.
• Sume ce se pot suspenda la plata: rate de capital, dobanzi, comisioane aferente imprumuturilor, tratate astfel (conform OUG 37/2020, cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020):
- ratele de capital reprezinta partea de rambursat din suma initiala imprumutata; acestea nu se vor plati pe perioada suspendarii
- dobanzile pe perioada suspendarii: acestea se vor calcula in continuare conform contractului de credit in vigoare, dar nu se vor plati pe perioada suspendarii, insa dobanda acumulata pe perioada suspendarii se va capitaliza (adauga) la suma creditului la sfarsitul perioadei pentru care ai solicitat suspendarea ratelor. Te rog sa iei in considerare ca prin aceasta capitalizare, ratele pe care le vei avea de rambursat dupa incetarea perioadei de suspendare vor fi mai mari comparativ cu situatia actuala. Aceste obligatii de plata majorate prin efectul suspendarii la plata iti vor fi comunicate printr-un nou grafic de rambursare in cazul aprobarii solicitarii tale.
- comisioanele prevazute in contractele de imprumut in vigoare: acestea raman valabile, se calculeaza in continuare, dar nu se vor plati pe perioada suspendarii, insa se vor esalona pe perioada ulterioara pana la noua scadenta a creditului.
• Termenul de suspendare pentru care poti opta: intre 1 si maxim 9 luni, indiferent daca ai mai beneficiat pana acum de un moratoriu legislativ sau non-legislativ. Conditia importanta este ca numarul de luni de suspendare cumulate, cele de care ai beneficiat deja si cele pe care le soliciti acum, sa nu depaseasca 9 luni.
• Cine are dreptul sa formuleze solicitarea: pentru ca solicitarea ta sa fie valabila, trebuie ca aceasta sa fie intocmita de reprezentantul legal, care trebuie sa fie identificat si autentificat in mod corespunzator de banca, pe baza modalitatii de comunicare pe care ai ales-o din lista de mai jos. Daca va fi necesar, te vom contacta noi in acest sens dupa ce ne transmiti cererea.
Sfatul nostru este ca inainte de formularea cererii sa iei legatura cu responsabilul de clientela dedicat, care iti cunoaste situatia si care va fi alaturi de tine, astfel incat sa alegi varianta cea mai potrivita pentru situatia ta.
• Ce se intampla cu garantiile: Toate garanțiile initiale aferente contractului de credit in vigoare se mențin si de aceea te rugam sa completezi cu atentie toate informatiile solicitate in formularul pe care ti-l punem la dispozitie. In plus, iti recomandam sa continui plata politelor de asigurare asociate garantiilor, acolo unde este cazul.
- Apeland responsabilul de clientela dedicat, acelasi care se ocupa de solicitarile tale curente;
- Transmitand aceasta cerere completata si semnata pe email la adresa centrala@raiffeisen.ro
- Transmitand aceasta cerere completata si semnata in aplicatia de internet banking Raiffeisen Online in meniul “Incarcare fisiere suplimentare” alegeti optiunea “Suspendare plati OUG 37”
- Apeland serviciul Call Center la numarul de contact: 004 021 306 3007 (numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din Romania si din strainatate)
Aceasta este cererea de suspendare a obligatiilor de plata pe care trebuie sa o completezi si sa o trimiti pe unul din canalele mentionate mai sus.
- Limita pentru inaintarea solicitarilor catre banca: 15 martie 2021
- Comunicarea catre clienti a deciziei bancii: maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitarii.
- Notificarea catre clienti a clauzelor contractuale modificate: 30 de zile de la primirea solicitarii (numai in cazul deciziilor de aprobare)
- Termenul de la care devine efectiva aplicarea prelungirii duratei contractuale este data la care cererea ta a fost inaintata bancii, pentru toate solicitarile care indeplinesc prevederile OuG37/2020, cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020, dar numai dupa aprobare
Inainte de a transmite solicitarea ta catre banca, iti recomandam sa verifici daca te incadrezi in conditiile de acordare mentionate in OUG37/2020 cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020:
• Creditul a fost acordat pana la 30.03.2020, inclusiv
• Data scadentei finale a ratelor este ulterioara datei solicitarii suspendarii obligatiilor de plata
• Nu a fost declarata scadenta anticipata pana la data de 31.12.2020, inclusiv
• Nu inregistrezi rate scadente restante la data data solicitarii suspendarii obligației de plata. Daca se inregistreaza restante, acestea se platesc inainte de solicitarea suspendarii obligatiilor de plata.
Este important ca firmele care aplica pentru modificarea termenilor contractuali sa o faca in mod responsabil, pe baza unor dificultati reale, care pot fi evaluate in mod concret si in asa fel incat sa nu isi diminueze capacitatea de a-si plati datoriile prezente si viitoare.
• Clientii declara pe proprie raspundere prin intermediul reprezentantilor legali ca le-au fost afectate veniturile Societatii / Entitatii pe care o reprezinta, direct sau indirect, de situatia grava generata de pandemia COVID-19 fata de nivelul inregistrat anterior declararii starii de urgenta si ca se afla in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente creditului/elor pentru care solicita suspendare, activitatea fiindu-le afectata de urmatoarele conditii:
a) In cazul persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale, intreprinderilor familiale, profesiilor liberale: activitatea le-a fost intrerupta total sau partial ca efect al deciziilor emise de autoritaţile publice competente potrivit legii, cu urmatoarul impact: restrangerea pietei de desfacere, restrangerea numarului de angajaţi, diminuarea numarului de furnizori s.a
b) In cazul companiilor: Diminuarea veniturilor sau a incasarilor medii lunare in cazul societatii pe care o reprezinta este de minimum 25% in ultimele 3 luni anterioare solicitarii de suspendare, prin raportare la perioada similara din anul 2019 sau 2020, astfel:
Daca luna de intocmire a cererii este:
i) ianuarie 2021, atunci se prezinta veniturile /incasarile medii lunare din lunile octombrie-decembrie 2020 comparativ cu octombrie – decembrie 2019,
ii) februarie 2021, atunci se prezinta veniturile / incasarile medii lunare din lunile noiembrie-decembrie 2020 si ianuarie 2021 comparativ cu noiembrie – decembrie 2019 si ianuarie 2020
iii) martie 2021, atunci se prezinta veniturile / incasrile medii lunare din lunile decembrie 2020 si ianuarie-februarie 2021 comparativ cu decembrie 2019 si ianuarie –februrie 2020
• Clientul nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a oficiului national al registrului comertului
Aceasta este cererea de suspendare a obligatiilor de plata pe care trebuie sa o completezi si sa o trimiti pe unul din canalele mentionate mai sus.
Banca va analiza solicitarea ta in termen de 15 zile calendaristice, pentru a stabili daca indeplinesti toate conditiile de acordare, criteriile de eligibilitate si conditiile de aprobare prevazute de OUG37/2020 cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020.
Pentru verificarea acestora si pentru a-ti putea acorda suspendarea solicitata in termenul prevazut, este posibil sa fie necesara o comunicare suplimentara.
Pentru a-ti putea comunica in mod oficial decizia bancii in aceasta etapa, vom utiliza datele de contact confirmate sau actualizate, pe care le-ai completat in formularul pus la dispozitie mai sus, atat pentru tine cat si pentru tertii garanti care sunt parte contractuala si pe care i-ai informat in prealabil de cererea ta, precum si efectele ei asupra angajamentelor lor . Decizia de aprobare va contine numarul de rate solicitate a fi amanate si aprobarea suspendarii la plata a acestora.
Modificarea clauzelor contractuale in cazul aprobarii solicitarii in temeiul prevederilor OUG nr. 37/2020, cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020 se realizeaza fara incheierea de acte aditionale.
Banca te va notifica privind clauzele contractuale modificate, inclusiv noul grafic de rambursare a creditului, in termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, utilizand datele de contact confirmate sau actualizate, pe care le-ai completat in formularul pus la dispozitie mai sus.
Pentru solicitarile aprobate, in perioada pentru care s-a optat pentru suspendarea platii, ratele de credit nu sunt scadente si nu se platesc sumele respective catre banca. Prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data la care ai facut solicitarea de suspendare, in conditiile indeplinirii tuturor conditiilor mentionate in OUG 37/2020 cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020.
Sumele suspendate la plata pe baza prevederilor OUG 37/2020, cu modificarile si completarile ulterioare din OUG227/2020 conform optiunii exprimate prin solicitare si aprobate de banca nu sunt anulate, ci reprezinta sume amanate care se vor plati dupa expirarea perioadei de suspendare.
Operatorii nostri iti stau la dispozitie.
Transmite un email.
Consiliere specializata si operatiuni
*2000Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea de telefonie mobila din Romania.
004 021 306 3007
Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din Romania si din strainatate.
Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va prelua solicitari 24/7.
Solicitarile referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank si serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.
Aici gasesti paginile pe care le-ai salvat pentru consultare ulterioara.
Pentru a adauga o pagina in lista, da click pe panglica "Salveaza" din partea de sus a paginii respective.
Aici vezi paginile pe care le-ai vizitat recent.