Gandeste viitorul companiei tale!
Vezi cum poti concepe din timp strategia de afaceri care iti poate asigura atractivitatea firmei tale!
Raiffeisen Bank iti pune la dispozitie o platforma de informare pentru dezvoltare manageriala in care vei regasi o serie de articole, studii de caz si exemple de bune practici in administrarea afacerilor.
Expertiza
In ultimii ani, companiile dezvoltate de antreprenorul Radu Georgescu in domeniul IT au devenit cunoscute gratie exit-urilor sale de succes. Dupa ce a vandut RAV Antivirus gigantului Microsoft, tranzactie ce i-a oferit resursele pentru urmatoarele investitii, au urmat inca doua exit-uri, ambele catre investitori americani.
Exit-ul cel mai relevant pentru piata autohtona este cel din compania Axigen Messaging, vanduta catre un grup de investitori locali din industria IT. Dezvoltarea companiei a inceput in 2004, avand ca obiectiv furnizarea de tehnologie de top in IT, mai exact in comunicarea prin e-mail atat in tara cat si in strainatate. In 10 ani, activitatea Axigen s-a extins la nivel international iar tehnologia sa a ajuns sa fie adoptata nu doar de catre furnizori de servicii de internet si operatorii telecom, ci si de catre institutii guvernamentale. Exit-ul a fost determinat de dorinta de a include compania intr-un grup de integratori IT, permitandu-i astfel intrarea intr-o noua etapa, intr-o noua liga, deschizandu-i accesul la clienti si proiecte complexe.
Antreprenorii care au achizitionat Axigen au investit in mai multe companii tehnologice pentru a-si creste afacerea, iar acest fapt dovedeste ca exit-ul amintit a adus avantaje pentru ambele parti. Mai mult, arata ca un exit de succes trebuie privit si din perspectiva continuitatii si a capacitatii noilor investitori de a duce afacerea mai departe, la urmatorul nivel. Dar pentru aceasta trebuie sa existe o viziune strategica de dezvoltare de ambele parti si un plan de executie corespunzator.
De asemenea, exemplul amintit mai arata ca, in cazul unui IMM, exit-ul se face cu precadere catre jucatori locali care se dezvolta pe orizontala (cazul achizitiei unui competitor) sau pe verticala (cum e cazul Axigen), dat fiind ca cei care au cumparat-o erau furnizori de servicii ai firmei achizitionate.
Reguli pentru un exit de succes
Asemenea unei afaceri de succes, un exit de succes are cateva reguli esentiale:
Cateva concluzii importante pe care le poti trage ar fi:
Vezi cum poti concepe din timp strategia de afaceri care iti poate asigura atractivitatea firmei tale!
Vezi cum poti concepe din timp strategia de brand care iti poate asigura atractivitatea firmei tale!
Consiliere specializata si operatiuni
*2000Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea de telefonie mobila din Romania.
004 021 306 3007
Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din Romania si din strainatate.
Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va prelua solicitari 24/7.
Solicitarile referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank si serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.
Aici gasesti paginile pe care le-ai salvat pentru consultare ulterioara.
Pentru a adauga o pagina in lista, da click pe panglica "Salveaza" din partea de sus a paginii respective.
Aici vezi paginile pe care le-ai vizitat recent.