Afla cum poti investi eficient in afacerea ta!
Daca ai finalizat conceperea strategiei de afaceri afla cum vei sustine dezvoltarea companiei tale prin investitii.
Raiffeisen Bank iti pune la dispozitie o platforma de informare pentru dezvoltare manageriala in care vei regasi o serie de articole, studii de caz si exemple de bune practici in administrarea afacerilor.
ExpertizaFie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie prin care sa iti stabilesti obiectivele si calea de urmat, de preferat in termeni simpli si cu pragmatism. Fara indoiala, te gandesti deja la ce vrei sa faci si unde vrei sa ajungi dar, de cele mai multe ori, nu este de ajuns, daca nu ai raspuns si pentru cum poti sa ajungi acolo.
Aici lucrurile se pot complica, pentru ca risti sa te „pierzi”
in proiectii financiare complicate, analize SWOT mai mult sau mai
putin inutile, studii de piata sau, dimpotriva, in generarea unor
fraze inspirationale care, in final, sa fie lipsite de continut. De
fapt, aceasta este si cea mai mare problema a strategiilor in
general – cuvintele frumoase nu sunt ancorate in realitate si
reprezinta mai degraba deziderate decat un instrument concret de
management.
Partea cea mai dificila este ca tu, ca manager sau antreprenor,
trebuie sa fii in centrul procesului de elaborare a strategiei,
indiferent daca apelezi sau nu la consultanta specializata.
O metoda simpla de a te asigura ca nu pierzi din vedere
lucrurile cu adevarat importante este sa raspunzi la urmatoarele
intrebari:
Care este viziunea de ansamblu pe care o ai cu privire la afacerea
ta si care sunt obiectivele concrete prin care te asiguri ca o vei
indeplini?
Unde doresti sa te pozitionezi in piata sau domeniul in care vei
activa?
Cum intentionezi sa iti asiguri avantaje competitive si ce te va
diferentia fata de concurenti?
De ce anume ai nevoie sa mentii sau sa dezvolti pentru a-ti
indeplini obiectivele?
Cine va fi responsabil cu implementarea strategiei si monitorizarea
progresului?
Inainte de a te gandi la o fraza de ansamblu care sa incapsuleze misiunea, viziunea si valorile companiei si, in functie de aceasta, sa conturezi raspunsurile la celelalte intrebari, incearca sa identifici in termeni generali care este piata pe care doresti sa actionati (locala, nationala, globala) si ce vrei sa faci.
Excluzand cazul in care reprezinti o companie mare, este aproape imposibil sa acoperi un intreg domeniu, prin urmare este bine sa stii din start ce produse sau servicii furnizezi si ce nu; de exemplu, daca esti producator de imbracaminte, cel mai probabil te vei axa pe un anumit segment (imbracaminte pentru copii) sau piesa (camasi).
Pasi necesari
Incerca sa vezi pe ce iti vei baza oferta, ce te va diferentia si pentru ce elemente esti apreciat. Porneste de la informatii complete despre piata, de la resursele si experienta companiei, si tine seama de ce doresti sa realizezi, abia apoi decide obiectivele companiei.
La fel, dupa ce decizi viziunea de ansamblu, gandeste-te de ce ai nevoie: resurse suplimentare, echipamente noi sau expertiza de un anumit tip, in functie de ce ai stabilit ca vrei sa realizezi in termeni de vanzari, cota de piata, profitabilitate.
Nu in ultimul rand, stabileste responsabili si sarcini precise pentru indeplinirea obiectivelor
Pentru a simplifica intregul proces, este bine sa adopti politica pasilor marunti, cu alte cuvinte sa raspunzi la intrebari sau la parti din acestea, sa verifici ipotezele si sa reformulezi raspunsurile astfel incat acestea sa fie coerente si sa se sustina reciproc.
Si nu uita: strategia este un document viu, care trebuie sa evolueze odata cu compania ta!
Daca ai finalizat conceperea strategiei de afaceri afla cum vei sustine dezvoltarea companiei tale prin investitii.
Un plan de afaceri trebuie sa contina si strategia de pozitionare, chiar daca esti o afacere existenta sau un start-up.
Consiliere specializata si operatiuni
*2000Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea de telefonie mobila din Romania.
004 021 306 3007
Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din Romania si din strainatate.
Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va prelua solicitari 24/7.
Solicitarile referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank si serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.
Aici gasesti paginile pe care le-ai salvat pentru consultare ulterioara.
Pentru a adauga o pagina in lista, da click pe panglica "Salveaza" din partea de sus a paginii respective.
Aici vezi paginile pe care le-ai vizitat recent.