Skip to main content

Informare despre anumite modificări CGB PF, valoarea anumitor comisioane și alte informații importante 2026

Incepand cu data de 26.02.2026, vor intra in vigoare cateva modificari, cu privire la nivelul comisioanelor bancare si la unele clauze din Conditiile Generale Bancare pentru Persoane Fizice ("CGB - PF"). 

I. Actualizarea prevederilor contractuale aferente serviciilor de plati 

1. Actualizarea de comisioane 

Comisionul de incasare standard a sumelor din conturi deschise la alte banci a fost eliminat. Astfel, nu vei mai plati comision pentru aceasta operatiune, comparativ cu nivelul anterior de 0,1% (minimum 5 lei, maximum 15 lei).  
Comisioanele aferente cardurilor de debit si credit vor fi actualizate astfel: 

  • Comisionul de livrare a cardului de debit va fi 15 lei (echivalent in valuta contului atasat cardului) aplicabil din 01.03.2026.
  • Comisionul de interogare sold la ATM-urile/MFM-urile Raiffeisen Bank va fi 1 leu (echivalent in valuta contului atasat cardului) aplicabil din 01.03.2026. Iti reamintim ca poti verifica oricand soldul contului tau direct din aplicatia Smart Mobile, rapid si simplu, fara niciun cost suplimentar. 

 

2. Modificarea Conditiilor Generale Bancare pentru Persoane Fizice  

Conditiile Generale Bancare pentru Persoane Fizice au fost modificate si intra in vigoare in data de 26.02.2026. 

Principalele modificari sunt: 

  • extinderea posibilitatii pentru utilizarea si altor tipuri de semnaturi electronice in relatia cu banca; 
  • eliminarea transmiterii extrasului de cont prin posta si e-mail; 
  • restrictionarea numarului de carduri noi/reemise solicitate de clienti intr-o perioada de timp; 
  • prevederile legate de distrugerea cardurilor de debit neridicate din agentie de catre clienti; 
  • modificarea numarului de tranzactii existente pe chitanta la consultarea mini-extrasului la ATM/MFM; 
  • reformulari pentru mai multa claritate a unor clauzeelor. 

Totodata, incepand cu data de 31.03.2026, serviciile de internet banking (Raiffeisen Online) si Serviciul de Extras Electronic vor fi inchise. De atunci, vei putea accesa si gestiona toate operatiunile si documentele tale bancare exclusiv din aplicatia Smart Mobile.  

De asemenea, am completat prevederile privind prelucrarea datelor cu caracter personal in contextul: 

  • indeplinirii obligatiilor legale care revin in sarcina Raiffeisen Bank in calitate de Intermediar Secundar de Asigurari - Agent Afiliat , pentru indeplinirea tuturor scopurilor de prelucrare in legatura cu asigurarile, pentru comercializarea electronica a produselor de asigurare; 
  • efectuarii platilor din Raiffeisen Smart Mobile prin utilizarea numarului de telefon al beneficiarului platii in loc de IBAN-ul contului bancar; 
  • semnarii documentelor prin intermediul semnaturii biometrice; 
  • completarii surselor din care Banca poate obtine date cu caracter personal; 
  • completarii enumerarii destinatarilor catre care Banca ar putea transfera date cu caracter personal. 

Toate aceste modificari sunt efectuate pentru a-ti oferi mai multa siguranta, transparenta si control asupra serviciilor bancare pe care le utilizezi si operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal. 

Informatii detaliate si clauzele modificate se regasesc in Anexa 1. 


3. Modificarea contractului de card de credit 

Se prelungeste pana la data de 31.12.2026 functionalitatea "Gratie" din cuprinsul Contractului de card de credit. Valoarea comisionului pentru interogarea soldului la ATM/EPOS Raiffeisen Bank a fost modificata la 1 leu, iar anumite taxe si comisioane, precum cele pentru interogarea soldului la ATM-urile altor banci si pentru serviciile de urgenta legate de carduri pierdute sau furate, au fost eliminate. In Anexa 3 poti gasi detalii in acest sens. 

Daca nu esti de acord cu modificarile pe care ti le-am comunicat poti denunta unilateral contractul serviciului vizat (cont curent, card de credit etc.) pana la data de 25.02.2026. Ai libertatea sa faci acest lucru la orice agentie Raiffeisen Bank, fara penalitati si fara sa dai un motiv. 

Daca nu ne comunici dezacordul tau pana la aceasta data, vom considera ca ai acceptat noile conditii, iar din data de 26.02.2026 relatia noastra contractuala va continua conform noii versiuni a documentatiei contractuale. 

Aceste reguli se aplica in aceleasi conditii si pentru contractele incheiate pentru minori. Daca esti reprezentantul legal al unui minor si nu esti de acord cu schimbarile, poti asista minorul pentru denuntarea gratuita a contractului pana la data de 25.02.2026. 

Anexe cu informatii importante 

In Anexa 1 poti gasi, redate in detaliu, toate clauzele contractuale din cuprinsul CLAUZELOR CONTRACTUALE APLICABILE CONTULUI CURENT SI SERVICIILOR ATASATE SI CONDITIILOR GENERALE DE DERULARE A OPERATIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE - "CGB PF", care au fost modificate sau completate. 

In Anexa 2 poti gasi Formularul pentru informatii oferite deponentilor - Anexa nr. 2 la Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor si Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare. 

In Anexa 3 poti gasi clauza contractuala referitoare la functionalitatea "Gratie", din cuprinsul Contractului de Card de Credit, care a suferit modificari. 

Daca ai intrebari sau ai nevoie de clarificari privind serviciile, dobanzile si comisioanele aplicabile, ne poti contacta oricand, in modul cel mai convenabil pentru tine: ne gasesti online pe www.raiffeisen.ro, in Call Center apeland unul dintre numerele dedicate, *2000 sau 021 306 3002, sau in agentiile Raiffeisen Bank.