Skip to main content

Directiva privind serviciile de plata

Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European

Directiva europeana - Informatii generale

Platforma Open Banking a fost lansata de Raiffeisen Bank tinand cont de prevederile introduse de Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European si a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea stricta a clientilor si standardele deschise, comune si sigure de comunicare (“Regulamentul delegat”).

Actul normativ european aduce beneficii clientilor bancii, care au libertatea sa-si aleaga platforma de pe care afla informatii bancare sau fac plati, dar si cu oportunitati pentru companiile furnizoare de servicii de plata sau de informare cu privire la conturi, ale caror aplicatii pot fi imbunatatite cu date si informatii din partea bancilor.

Platforma Open Banking

Clientii Raiffeisen Bank au astfel posibilitatea sa solicite informatii despre soldul conturilor, istoricul tranzactiilor si pot initia plati de pe medii online externe, datorita noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank.

Pe noul portal Open Banking https://api.rbinternational.com/ companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele bancii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clientilor Raiffeisen Bank informatii despre conturile lor oriunde, oricand, in baza acceptului lor.

Raportarea indicatorilor de performanta si disponibilitate

Actul normativ european mentionat stabileste cerinte de raportare trimestriala a indicatorilor de performanta si disponibilitate aferenti atat intertefelor dedicate, puse la dispozitia companiilor furnizoare de servicii de plata sau de informare cu privire la conturi, cat si indicatorii aferenti interfetelor directe puse la dispozitia clientilor Raiffeisen Bank, respectiv Raiffeisen Online si Smart Mobile.

Principalii indicatori de performanta si disponibilitate sunt:

  • Disponibilitate zilnica pentru toate interfetele (Interfata dedicata, Internet Banking, Mobile Banking)
  • Indisponibilitate zilnica pentru toate interfetele  (Interfata dedicata, Internet Banking, Mobile Banking)
  • Durata medie zilnica de raspuns in cazul unei solicitari de informatii despre cont (Interfata dedicata, Internet Banking, Mobile Banking)
  • Durata medie zilnica de raspuns in cazul unei solicitari de initiere de plata (Interfata dedicata, Internet Banking, Mobile Banking)
  • Durata medie zilnica de raspuns in cazul unei solicitari de confirmare de sold CISP/ PIISP (Interfata dedicata)

Valorile indicatorilor: