Skip to main content

Studiu Raiffeisen Bank: 3 din 4 români planifică să-și renoveze locuința în 2025, iar bugetul mediu depășește 9.000 de lei

Renovarea locuinței este o prioritate pentru mulți dintre români în acest an, arată cel mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank, în parteneriat cu compania globală de cercetare de piață  Appinio.

  • Comunicate de presă

București, 28 aprilie 2025 | 3 din 4 respondenți planifică renovarea casei în 2025, mai mult de jumătate dintre ei pentru îmbunătățirea confortului sau modernizarea locuinței, iar alți 36% vor face doar reparații necesare. În același timp, 21% dintre participanții la studiu vor să investească în creșterea eficienței energetice a locuinței, iar un segment de 8% își pregătește casa pentru un nou membru al familiei.

Analiza realizată de Raiffeisen Bank este relevantă în contextul în care România este țara din UE cu cei mai mulți proprietari de locuințe. Potrivit Eurostat, cel mai ridicat procent de proprietari de case și apartamente se înregistrează în România, cu un procent de peste 95% din populație care trăiește într-o locuință proprietate personală. Țara noastră este urmată de Slovacia (93%), Croaţia (91%) şi Ungaria (90%).

Bugete consistente și planificare atentă, cu ajutorul produselor bancare

3 din 10 participanți la studiu își propun o renovare integrală, în timp ce restul respondenților planifică renovări parțiale sau reparații minore. 2 din 3 respondenți afirmă că vara este cel mai bun anotimp pentru această activitate.

Bugetul mediu pentru renovare depășește 9.000 de lei, iar în cazul lucrărilor ample, 23% dintre respondenți estimează costuri de peste 20.000 de lei

Românii se pregătesc financiar din timp pentru renovarea casei. Cei mai mulți (54%) fac economii, însă pentru renovările integrale, unii aleg să folosească produse bancare precum cardul de credit (20%) creditul de nevoi personale (18%) sau apelează la descoperitul de cont (11%).

“Românii își iubesc locuințele, iar noi ne dorim ca ei să poată locui într-un spațiu care îi reprezintă și îi ajută să se simtă bine. Renovarea casei este o investiție nu doar în locuință, ci și în calitatea vieții. Dar această investiție nu trebuie să afecteze bugetul unei familii sau să îi facă pe români să renunțe la obiective importante, precum educația copiilor sau alte planuri de dezvoltare.  

Rezultatele acestei cercetări confirmă comportamentul clienților noștri, tot mai interesați de soluții de finanțare adaptate nevoilor lor, cum este Flexicredit Online sau  Flexicredit Refinanțare Externă. Printr-o planificare financiară atentă și cu produsele bancare potrivite, oricine își poate îmbunătăți locuința și transforma casa în acasă”, declară Vladimir Kalinov, Vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank România.

Raiffeisen Bank susține planurile de renovare prin Flexicredit Online (credit de nevoi personale). Cei care sunt deja clienți Raiffeisen pot accesa 100% online, direct din Smart Mobile, iar cei care încasează salariul la Raiffeisen beneficiază de o reducere de 1% la dobândă. 

Totodată, oferta Flexicredit Refinanțare Externă, disponibilă până la data de 6 mai vine cu o dobândă de la 5,25%, clienții putându-se astfel, bucura și de o rată mai mică, și de bani în plus pentru alte nevoi și obiective. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.raiffeisen.ro

Idei de reamenajare și soluții ecologice pentru renovarea locuințelor 

Renovarea presupune și căutarea prealabilă a ideilor de amenajare și a specialiștilor, atât în mediul online, cât și prin intermediul recomandărilor primite de la cei apropiați sau de la experți în domeniu.

În 6 din 10 cazuri, lucrările sunt realizate de specialiști sau de firme specializate, iar alți 4 din 10 români aleg să renoveze singuri sau apelează la un prieten / o rudă. Potrivit sondajului Raiffeisen,  grija pentru mediu este importantă, astfel că 76% dintre românii care planifică o renovare în 2025 aleg materiale și soluții ecologice pentru renovarea locuinței.

Cercetarea Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, de tip CAWI, a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 750 de persoane în luna aprilie 2025. 

Acesta este al cincilea studiu din seria DESPRE BANI 1:1, pe care Raiffeisen Bank o realizează lunar pe subiecte care țin de comportamentul financiar al românilor și impactul banilor asupra deciziilor de zi cu zi. 

Despre Raiffeisen Bank România 

Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați în 284 de unități, 1.131 ATM-uri & MFM-uri și peste 27.800 POS-uri.

De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. Din 2023, Raiffeisen Bank propune o nouă abordare și perspectivă asupra serviciilor bancare, prin lansarea “Banking 1:1", o modalitate interactivă de a simula configurarea  unui plan financiar pentru clienții noștri, folosind aplicația Smart Finance, dezvoltată de echipa din România. www.raiffeisen.ro