Skip to main content

Raiffeisen Bank România, lider în interacțiunea umană cu clienții în 2024

Raiffeisen Bank România a înregistrat performanțe de top și a primit cele mai bune evaluări din industria bancară pentru angajații săi din sucursale, conform rezultatelor Global Banking Benchmarks Report, realizat de Bain & Company, prin intermediul NPS Prism, platforma de evaluare a experienței clienților.


  • Comunicate de presă

București, 25.02.2025 | În interacțiunea cu clienții, angajații au fost evaluați cu scorul cel mai ridicat pentru categoriile ”amabilitate” și ”oferirea de recomandări personalizate și utile”, pentru produse bancare de tip cont curent și de economii. Rezultatele anului 2024 confirmă, de asemenea, încrederea clienților în siguranța și atractivitatea produselor oferite de Raiffeisen Bank în România. Cu evoluții pozitive atât pe segmentele de creditare, economisire și în sfera serviciilor bancare digitale de zi cu zi, cât și în zona planificării financiare personale, Raiffeisen Bank își continuă traiectoria spre a deveni cea mai recomandată instituție financiară, menținându-se un partener pe termen lung în susținerea economiei reale. 

”Am crescut sistematic numărul de clienți înrolați digital și avem rezultate remarcabile în zona planificării financiare, datorită Smart Finance, o soluție inovatoare și unică în peisajul bancar românesc. Sunt doar două dintre realizările care și în 2024 ne-au susținut strategia de dezvoltare bi-dimensională, care îmbină avansul tehnologic cu expertiza echipelor noastre. Le facem clienților viața mai ușoară prin soluții digitale sigure și accesibile și suntem pe deplin pregătiți să-i asistăm în a-și construi un viitor financiar mai stabil. Prin soluțiile pe care le-am dezvoltat în ultimii ani, suntem primii care deschid calea spre democratizarea planificării financiare.” - Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.

Raiffeisen Bank România a încheiat 2024 cu active de peste 82 miliarde RON, un avans de 17% față de anul anterior, și o performanță financiară solidă susținută de un profit net în valoare de 1,67 miliarde RON. Creșterea veniturilor și menținerea unui profil de risc favorabil rămân puncte forte ale activității Raiffeisen Bank, care continuă să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea produselor și serviciilor din România. Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 9% față de anul anterior. 

Soldul creditelor acordate clienților: + 9% față de anul anterior 

  • Creditele pentru persoanele fizice au crescut cu 6%, impulsionate de o cerere crescută pentru creditele de nevoi personale, care au avansat cu 9%
  • Soldul creditelor acordate companiilor a avut o creștere de 10%, stimulată atât de cererea din acest segment, cât și de implicarea băncii în programele guvernamentale IMM Invest și Invest EU și continuarea parteneriatelor cu investitori instituționali (BEI, FEI, BERD). 

În privința volumelor noi, în 2024 creditele de nevoi personale negarantate au crescut cu 38% față de anul precedent. De asemenea, a fost relansat creditul de refinanțare, care a înregistrat creșteri semnificative. Creditele ipotecare au evoluat prin intermediul unei oferte atractive pentru client și al unei campanii de comunicare susținute. Clientul primește aprobarea financiară pe loc sau în maximum 24 de ore, aprobare care este valabilă până la 90 zile, timp suficient pentru contractarea creditului. 

În categoria creditelor "verzi", Raiffeisen Bank a menținut o pondere de 39% din volumele creditelor pentru achiziționarea unei locuințe, oferind dobânzi atractive pentru credite de achiziție de imobile cu performanță energetică superioară.

Soldul depozitelor a continuat să se consolideze, atingând un avans cu 20% mai mare față de anul anterior, cu contribuții din toate segmentele de clienți.

  • Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 14%.
  • Depozitele atrase de la clienții persoane juridice au avut un avans considerabil de 30%

Capitalizare și lichiditate solide în 2024

Capitalizarea și lichiditatea solide permit băncii să continue să susțină, prin creditare,  dezvoltarea economiei românești. Rata de adecvare a capitalului se situează la 21,80%, mult peste nivelul minim solicitat de BNR (17,81%). Expunerile neperformante s-au menținut la niveluri scăzute (1,55%), iar poziția de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (270%), mult peste cerințele minime regulatorii (100%). Totodată, rata fondurilor proprii si a pasivelor eligibile (MREL) s-a situat la aproximativ 35%, semnificativ peste cerințele regulatorii aplicabile la 31 decembrie 2024 (32,00%).

Soluții pentru un viitor financiar stabil

Digitalizarea și simplificarea fluxurilor au continuat și în 2024, atât în segmentul conturilor de economii, depozitelor la termen, asigurărilor de viață, fondurilor de investiții sau al pensiilor facultative. 

În 2024, clienții au continuat să-și construiască planuri financiare, cu ajutorul aplicației interactive Raiffeisen Smart Finance, disponibilă prin intermediul tabletelor utilizate în fiecare agenție Raiffeisen Bank.

Numărul de planuri noi deschise de pensii, planuri de investiții și asigurări de viață a înregistrat o creștere de peste 10% în 2024 comparativ cu anul anterior. 

În ultimii doi ani, Raiffeisen Asset Management (RAM) a raportat  o dezvoltare rapidă a activelor în administrare, cu un avans de peste 450 de milioane de euro a acestora, alimentată atât de subscrierile investitorilor, cât și de performanța bună a fondurilor de investiții aflate în administrare. 

De la jumătatea anului trecut, RAM a depășit pragul de 1 miliard de euro în active totale aflate în administrare prin intermediul a 13 fonduri de investiții și a fondului de pensii facultative Raiffeisen Acumulare, consolidându-și astfel poziția de top pe piața fondurilor de investiții din România. 

De peste 5 ori mai mulți clienți înrolați digital

Numărul clienților înrolați 100% digital a evoluat semnificativ în 2024, cu 440% mai mulți față de anul precedent.   

La finalul lunii decembrie 2024, numărul clienților persoane fizice cu un contract pentru serviciul de mobile banking, Smart Mobile, a depășit 1,8 milioane, 80% dintre aceștia accesând aplicația  cel puțin o dată în luna decembrie. 

Utilizatorii apreciază funcționalitățile oferite în Smart Mobile pentru nevoile zilnice de banking. Nota mare (4.8) din Google Play Store și App Store reflectă satisfacția lor și confirmă progresele pe agenda digitală. 

În 2024, au fost lansate mai multe noi funcționalități în Smart Mobile, printre care:

  • Actualizarea datelor personale printr-un proces simplificat, prin simpla fotografiere a actului de identitate.  
  • Vizualizarea sumei totale obținute din dobânzile plătite de bancă în anul precedent precum și din anul în curs, pentru produsele de economisire (conturi de economii și depozite la termen), deținute la Raiffeisen Bank, ceea ce permite calculul facil al veniturilor pentru declarația unică.
  • Posibilitatea de închidere a conturilor de economii direct din aplicația Smart Mobile.
  • Posibilitatea clientului de a genera diferite confirmări pentru plățile efectuate cu cardul de debit sau inițiate din aplicație. 
  • Sistemul de invitații “Member get member” (trimiterea unei invitații unui prieten pentru a deveni client Raiffeisen, direct din Smart Mobile).
  • Pentru clienții care sunt participanți la Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare, vizualizarea valorii actualizate a soldului activului net deținut.

Securitatea clienților continuă să fie o caracteristică esențială a serviciilor oferite de Raiffeisen Bank. De la jumătatea anului 2024, a fost adăugată o etapă suplimentară, dar extrem de facilă, în fluxul de activare a aplicației SmartToken pentru un plus de protecție. Aceasta presupune fotografierea cărții de identitate și un mini selfie-video.

În 2024, clienții au continuat să utilizeze intens plățile digitale cu telefonul sau ceasul, volumul și numărul tranzacțiilor de acest tip crescând cu peste 47% și, respectiv, 41% față de anul anterior.

Focus pe dezvoltare regională și active ESG 

Volumul finanțărilor în segmentul corporate mid-market a crescut cu 16% în 2024 față de anul precedent, ceea ce reflectă angajamentul continuu de a susține dezvoltarea economiei românești.

Un element central al strategiei Diviziei Corporații a fost lansarea, în premieră, în România, a programului MoonshotX, conceput pentru a sprijini companiile românești în expansiunea lor rapidă, oferindu-le acces la resurse, expertiză și finanțare necesare pentru a-și atinge obiectivele ambițioase de dezvoltare la nivel regional. 

O altă parte importantă a strategiei Diviziei a fost infrastructura ESG, care în 2024 a continuat să crească activele eligibile ESG, ajungând la un nivel de acoperire sustenabilă de aproximativ 23% din portofoliu.

Finanțare și soluții eficiente pentru IMM-uri digitalizate 

Volumul creditelor noi acordate IMM-urilor în 2024 a crescut cu 11% față de 2023, în contextul implicării active în programe guvernamentale precum IMM Plus, generând acordarea unui volum de credite de peste 155 milioane de euro. La acestea se adaugă creditele noi IMM în valoare de peste 140 milioane de euro acordate prin parteneriatul cu Fondul European de Investiții (EIF) sub cele 2 acorduri de garantare, Microfinanțare și Competitivitate. 

Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susțină creșterea portofoliului de credite acordate acestui segment de clienți. Totodată, aplicația Smart Business pune la dispoziția clienților noi funcționalități printre care: actualizarea la distanță a datelor clienților preselectați, posibilitatea de a bloca și re-emite carduri, vizualizarea pachetelor de cont curent, afișarea numelui beneficiarului, pentru un plus de siguranță.

La finalul anului 2024, Raiffeisen Bank a lansat o nouă platformă de înrolare simplă și rapidă,  100% digital, a clienților IMM-uri, disponibilă, în prima fază, companiilor mici și mijlocii cu un singur acționar.

Comunitatea factory by Raiffeisen Bank a ajuns la peste 560  de start-up-uri, cu finanțări acordate în valoare de peste 30,5 milioane de euro. 

În 2024, Raiffeisen Bank a lansat, în premieră, în România, Cardul Galben Care Face Bine

Cardul Galben care face bine, o inițiativă care continuă implicarea băncii în susținerea cauzelor cu impact pozitiv în comunitate, a marcat debutul parteneriatului exclusiv dintre Raiffeisen Bank România și Visa, lider mondial în plăți digitale. Pentru fiecare tranzacție la POS sau online făcută de clienți cu noul card galben de debit în lei, indiferent de sumă, Raiffeisen Bank donează în contul Asociației Dăruiește Viață, suplimentar față de susținerea în valoare de 1 milion de euro.

Pe parcursul anului 2024, Raiffeisen Bank a emis clienților carduri noi cu un design superior, realizate din 99% plastic reciclat, un pas important în misiunea de a contribui la reducerea amprentei de carbon.

Raiffeisen Private Banking

În 2024, Raiffeisen Private Banking România a depășit 1 miliard de euro în produse de investiții, iar activele în administrare au ajuns la aproape 1,7 miliarde de euro (+12,5%). Totodată a continuat investițiile sustenabile, prin includerea în oferta investițională a 2 noi fonduri de investiții internaționale axate pe sustenabilitate, complementar celor 9 fonduri ESG deja disponibile.  

Premiat în repetate rânduri de către unele dintre cele mai prestigioase publicații internaționale, Raiffeisen Private Banking a primit și în 2024 reconfirmarea statutului Romania's Best International Private Bank la evenimentul Euromoney Global Private Banking Awards.  

Raiffeisen Leasing: +67% în volumele de finanțări noi 

Raiffeisen Leasing a înregistrat o creștere de 67% a volumelor noi de business, în perioada ianuarie-decembrie 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Pe zona principalelor categorii de active finanțate, compania a înregistrat creșteri pe toate segmentele: camioane destinate transportului intern și internațional, autoturisme, vehicule comerciale ușoare și echipamente. O pondere importantă a finanțărilor a mers către activele "verzi", care contribuie și accelerează tranziția către o economie sustenabilă. Rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel redus, evidențiind stabilitatea portofoliului de finanțări acordate. Raiffeisen Leasing a înregistrat la finalul anului 2024 o creștere a portofoliului de finanțări acordate clienților, cu 42% față de nivelul din 2023.

Despre Raiffeisen Bank România 

Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați în 284 de unități, 1.131 ATM-uri & MFM-uri și peste 27.800 POS-uri.

De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. Din 2023, Raiffeisen Bank propune o nouă abordare și perspectivă asupra serviciilor bancare, prin lansarea “Banking 1:1", o modalitate interactivă de a simula configurarea  unui plan financiar pentru clienții noștri, folosind aplicația Smart Finance, dezvoltată de echipa din România. www.raiffeisen.ro

Notă: Toate cifrele financiare de mai sus sunt în concordanță cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) și Standardele Grupului RBI de raportare pentru management (MIS).

Raiffeisen Bank Romania, leader in human interaction with customers in 2024

Raiffeisen Bank Romania has achieved top performance and received the highest evaluations in the banking industry for its branch employees, according to the results of the Global Banking Benchmarks Report conducted by Bain & Company, through NPS Prism, the customer experience evaluation platform.

Bucharest, 25.02.2025 | In customer interactions, employees were rated the highest for the categories of "friendliness" and "providing personalized and useful recommendations" for banking products such as current accounts and savings accounts. The results for 2024 also confirm customers' trust in the safety and attractiveness of the products offered by Raiffeisen Bank in Romania. With positive developments in both lending and savings segments, as well as in everyday digital banking services and personal financial planning, Raiffeisen Bank continues its trajectory towards becoming the most recommended financial institution while remaining a long-term partner in supporting the real economy.

”We have systematically increased the number of digitally enrolled customers and achieved remarkable results in financial planning, thanks to Smart Finance, an innovative and unique solutions in the Romanian banking landscape. These are just two of the accomplishments that supported our bi-dimensional growth strategy in 2024, combining technological advancement with the expertise of our teams. We make life easier for our customers through secure and accessible digital solutions and we are fully prepared to assist them in building a more stable financial future. Through the solutions we have developed in recent years, we are the first to pave the way for the democratization of financial planning.” -  Zdenek Romanek, President & CEO, Raiffeisen Bank Romania

Raiffeisen Bank Romania ended 2024 with assets exceeding 82 billion RON, 17% up compared to the previous year, and a solid financial performance supported by a net profit of 1.67 billion RON. Revenue growth and maintaining a favorable risk profile remain strong points of Raiffeisen Bank's operations, which continues to invest in the development and improvement of products and services in Romania. The bank's operating expenses increased by 9% compared to the previous year.

Loans stock: +9% compared to the previous year

  • PI loans stock grew by 6%, driven by increased demand for personal loans, which was up by 9%.
  • Legal entities loans stock was 10% up, stimulated by demand from corporate clients and involvement in the government programs SME Invest and Invest EU and the continuation of partnerships with institutional investors (EIB, EIF, EBRD). 

In terms of newly originated volumes, in 2024, unsecured personal loans increased by 38% compared to the previous year. Additionally, the refinancing loan was relaunched and saw significant growth. Mortgage loans have evolved through an attractive offer for the client and an ongoing communication campaign. The client receives immediate financial approval or within a maximum of 24 hours, which is valid for up to 90 days, providing ample time to finalize the loan.

In the category of "green" loans, Raiffeisen Bank has maintained a 39% share of the volumes of housing loans, offering interest rate discounts for properties with superior energy performance. 

Liabilities stock continued to consolidate, recording a growth of 20% compared to the previous year, with contributions from all customer segments.

  • PI deposits grew by 14%
  • Deposits attracted from legal entity clients recorded a significant advance of 30%.

Solid capitalization and liquidity in 2024

Solid capitalization and strong liquidity position enables the bank to continue supporting through lending the development of the Romanian economy. The capital adequacy ratio was 21.80%, well above the minimum required by the NBR (17.81%). Non-performing exposures remained at a low level (1.55%) and the liquidity coverage ratio (LCR) was at a comfortable level (270%), well above the regulatory minimum (100%). At the same time, own funds, and eligible liabilities (MREL) stood around 35%, significantly above the regulatory requirements applicable as of 31st of December 2024 (32.00%).

Solutions for a stable financial future

Digital transformation and simplification of processes continued in 2024, across savings accounts, term deposits, life insurance, investment funds, and voluntary pensions. In 2024, clients continued to build their financial plans with the help of the interactive Raiffeisen Smart Finance app, available on tablets used in every Raiffeisen Bank branch.

The number of new pension plans, investment plans, and life insurance policies opened saw an increase of over 10% in 2024 compared to the previous year.

In the past two years, Raiffeisen Asset Management (RAM) has experienced rapid growth in assets under management, with an increase of over 450 million euros. This growth was driven by both investor subscriptions and the strong performance of the managed investment funds. Since mid-last year, RAM has surpassed the milestone of 1 billion euros in total assets under management through 13 investment funds and the Raiffeisen Acumulare voluntary pension fund, thereby consolidating its leading position in the Romanian investment fund market.

Over 5 times more digitally enrolled customers

The number of fully digitally enrolled customers increased significantly in 2024, with 440% more compared to the previous year. 

By the end of December 2024, the number of individual customers with a contract for the mobile banking service, Smart Mobile, exceeded 1.8 million, with 80% of them logging in at least once in December. 

Users appreciate the functionalities offered by Smart Mobile for their daily banking needs. The high rating (4.8) in Google Play Store and App Store reflects their satisfaction and confirms the progress on the digital agenda.

In 2024, several new features were launched in Smart Mobile, including:

  • Updating personal data through a simplified process by simply photographing the identity document.
  • Viewing the total amount earned from interest paid by the bank in the previous year and the current year for savings products (savings accounts and term deposits) held at Raiffeisen Bank, facilitating the calculation of income for the single tax return.
  • Option to close savings accounts directly from the Smart Mobile app.
  • Option to generate various confirmations for payments made with a debit card or initiated from the app.
  • The "Member get member" invitation system (sending an invitation to a friend to become a Raiffeisen client directly from Smart Mobile)
  • For clients who are participants in the Raiffeisen Acumulare Voluntary Pension Fund, viewing the updated value of their net asset balance.

Customer security continues to be an essential feature of the services offered by Raiffeisen Bank. Starting from mid-2024, an additional but extremely easy step was added to the activation process of the Smart Token app for enhanced protection. This involves photographing the identity card and taking a short selfie video.

In 2024, clients continued to intensively use digital payments via phone or watch, with the volume and number of such transactions increasing by over 47% and 41%, respectively, compared to the previous year.

Focus on regional development and ESG assets

The volume of financing in the corporate mid-market segment increased by 16% in 2024 compared to the previous year, reflecting a continued commitment to supporting the development of the Romanian economy. 

A central element of the Corporate Division's strategy was the launch, for the first time in Romania, of the MoonshotX program, designed to support Romanian companies in their rapid expansion by providing access to the resources, expertise, and financing needed to achieve their ambitious regional growth objectives.

Another important part of the Division's strategy was the ESG infrastructure, which in 2024 continued to grow ESG-eligible assets, reaching a sustainable coverage level of approximately 23% of the portfolio.

Financing and digital transformation solutions for SMEs

The volume of new loans granted to SMEs in 2024 increased by 11% compared to 2023, driven by active participation in government programs such as IMM Plus, which facilitated the granting of over 155 million euros in loans. Additionally, new SME loans worth over 140 million euros were granted through the partnership with the European Investment Fund (EIF) under the two guarantee agreements, Microfinance and Competitiveness.

Lending through digital channels continues to support the growth of the loan portfolio for this client segment. Additionally, the Smart Business app offers clients new functionalities such as remote updating of data for pre-selected clients, the ability to block and re-issue cards, viewing current account packages, and displaying the beneficiary's name for added security.

At the end of 2024, Raiffeisen Bank launched a new platform for simple and fast, 100% digital enrollment of SME clients, initially available to small and medium-sized companies with a single shareholder. 

The factory by Raiffeisen Bank community has grown to over 560 start-ups, with financing provided amounting to over 30.5 million euros.

In 2024, Raiffeisen Bank launched, for the first time in Romania, the Yellow Card That Does Good.

The Yellow Card That Does Good, an initiative that continues the bank's commitment to supporting causes with a positive impact in the community, marked the debut of the exclusive partnership between Raiffeisen Bank Romania and Visa, the global leader in digital payments. For every POS or online transaction made by clients with the new yellow debit card in RON, regardless of the amount, Raiffeisen Bank donates to the Dăruiește Viață Association, in addition to the 1 million euros of support.

Throughout 2024, Raiffeisen Bank issued new cards to clients with a superior design made from 99% recycled plastic, an important step in the mission to reduce the carbon footprint.

Raiffeisen Private Banking

In 2024, Raiffeisen Private Banking Romania surpassed 1 billion euros in investment products, with assets under management reaching nearly 1.7 billion euros (+12.5). It also continues sustainable investments by adding 2 new international investment funds focused on sustainability to its offering, complementing the 9 ESG funds already available.

Repeatedly awarded by some of the most prestigious international publications, Raiffeisen Private Banking also received the reconfirmation of its status as Romania's Best International Private Bank at the 2024 Euromoney Global Private Banking Awards.

Raiffeisen Leasing: +67% in new financing volumes Raiffeisen

Leasing recorded a 67% increase in new business volumes from January to December 2024, compared to the same period the previous year.

In the main categories of financed assets, the company saw growth across all segments: trucks for domestic and international transport, passenger cars, light commercial vehicles, and equipment. A significant portion of the financing went towards "green" assets, which contribute to and accelerate the transition to a sustainable economy. The non-performing loan rate remained low, highlighting the stability of the financing portfolio.

At the end of 2024, Raiffeisen Leasing saw a 42% increase in the financing portfolio granted to clients compared to the 2023 level.About Raiffeisen Bank RomaniaRaiffeisen Bank, a leading universal bank with solid capitalization and liquidity, operates in the Romanian banking market and serves more than 2.3 million retail and corporate customers. 

About Raiffeisen Bank Romania

Raiffeisen Bank, a leading universal bank with solid capitalization and liquidity, operates in the Romanian banking market and serves more than 2.3 million retail and corporate customers. 


Raiffeisen Bank has been supporting the Romanian economy for more than 25 years, offering products and financial services tailored to the needs of its customers. With responsibility as a guiding principle, we contribute to the development of society by financing the real and sustainable economy. At the same time, we are involved in the community by supporting 5 pillars of development: education, urban ecology, sports as a healthy lifestyle, innovation, arts, and culture. www.raiffeisen.ro 

Note: All the financial figures above are in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) and RBI Group's Management Information Systems (MIS) reporting standards.