Skip to main content

Raiffeisen Bank lanseaza a treia editie a Lunii Sanatatii Financiare

Raiffeisen Bank lanseaza BAC-ul Financiar, un instrument ce poate fi accesat pe platforma moneybistro.ro, menit sa ii ajute pe tineri sa isi masoare sanatatea financiara. Instrumentul a fost realizat cu ajutorul specialistilor din Raiffeisen Asset Management.


  • Comunicate de presă

RAIFFEISEN BANK LANSEAZA A TREIA EDITIE A LUNII SANATATII FINANCIARE, DEDICATA TINERILOR

•    Tinerii din Generatia Z (tineri de pana in 30 de ani) economisesc sume destul de mici de bani;
•    In schimb, persoanele intre 31-40 de ani isi planifica lunar o suma pentru fiecare categorie de cheltuieli si economisesc partea care ramane;
•    Raiffeisen Bank lanseaza cea de-a treia editie a Lunii Sanatatii Financiare si ii provoaca pe tineri sa invete pentru BAC-ul Financiar.

Bucuresti, 17 iunie 2021 - Raiffeisen Bank lanseaza BAC-ul Financiar, un instrument ce poate fi accesat pe platforma moneybistro.ro, menit sa ii ajute pe tineri sa isi masoare sanatatea financiara. Instrumentul a fost realizat cu ajutorul specialistilor din Raiffeisen Asset Management.

Ultimul an si jumatate i-a facut atenti pe romani nu doar la modul in care castiga, dar si cum cheltuie. Potrivit studiului „Provocarile financiare ale romanilor”*, realizat de Reveal Marketing Research pentru Raiffeisen Bank, la sfarsitul anului 2020, pana in pandemie, tinerii cheltuiau mai mult si mai usor pe lucrurile neesentiale, precum haine, accesorii sau gadget-uri. Astazi, acestia aleg sa chibzuiasca mai atent inainte sa faca o achizitie noua. Diferente de comportament s-au constatat si in cazul persoanelor cu varsta intre 31-44 de ani, care daca in anii trecuti aveau un stil de cheltuieli axat pe planuri pe termen scurt si mediu, pandemia i-a determinat sa economiseasca si sa-si faca planuri pe termen mai lung. Pe de alta parte, romanii de peste 45 de ani nu si-au schimbat foarte mult comportamentul financiar post-pandemie. Economisesc in continuare, dar sunt mai atenti la starea de bine si la oportunitatile de dezvoltare personala.

Studiul desfasurat la sfarsitul anului trecut ne-a ajutat sa intelegem comportamentele financiare ale romanilor in functie de etapele de viata in care se afla. Am descoperit ca tinerii nu au prioritati clare din punct de vedere financiar: nu au un plan de bugetare si ajung sa cheltuiasca excesiv in unele situatii. Prin urmare, am decis ca Luna Sanatatii Financiare din acest an sa o dedicam acestora si vom merge in comunitatile de tineri prezente pe TikTok, unde vom aduce teme relevante pentru ei de sanatate financiara”, a declarat Corina Vasile, director de Comunicare si Relatii Publice la Raiffeisen Bank.

Bugetare indiferent de varsta

Cei din Generatia Z, tinerii de pana la 30 de ani, isi impart arareori venitul in categorii de cheltuieli (necesitati, placeri etc.), iar singurul lor obiectiv financiar este sa se incadreze in bani pana la urmatorul salariu.

Millenialii, cu varsta intre 30-45 de ani, isi planifica lunar o suma pentru fiecare categorie de cheltuieli si economisesc partea care ramane. Pentru a-si tine in frau cheltuielile, de obicei isi fac o lista de cumparaturi. 

In acelasi timp, persoanele de peste 45 de ani sunt mai pragmatice. Acestea aloca o suma exacta pentru diferite tipuri de cheltuieli si nu se abat cu mult de la plan, notandu-si veniturile si cheltuielile intr-un caiet sau un document special destinat. Compara preturile atunci cand vor sa faca achizitii mai costisitoare si prefera sa-si tina economiile la banca, pentru siguranta.

Luna Sanatatii Financiare, editia III

Raiffeisen Bank desfasoara „Luna Sanatatii Financiare” si pune la dispozitia tinerilor BAC-ul Financiar, un instrument de „testare” menit sa-i ajute pe tineri sa afle  daca sunt „frugali” sau „gurmanzi” in relatia cu banii.

In urmatoarele saptamani, cei care vor intra pe conturile de TikTok ale lui Alex Cozma, Adina Marina, Alex Trif sau Leoo Dumitru  vor afla cum sa-si tina sub control cheltuielile, cum sa bugeteze sau sa economiseasca la cumparaturi. De asemenea, pe platforma www.moneybistro.ro pot gasi articole si infografii video, menite sa le spuna „cum se degusta banii”.

Luna Sanatatii Financiare face parte din programul online de educatie financiara Money Bistro, lansat de Raiffeisen Bank in 2018. Cel de-al doilea sezon Money Bistro a urmarit timp de 7 episoade povestea familiei Banescu si experientele prin care a trecut pentru a avea un meniu financiar echilibrat. In luna aprilie 2021, Raiffeisen Bank a lansat podcastul Money Chat, care aduce in prim plan povestile financiare ale zece romani cu profesii si interese diferite – de la bancheri la studenti, pasionati de calatorii sau moda, actori, antreprenori, sau parinti cu copii mici.

Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din Romania si peste 2,2 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.800 de angajati, peste 300 de agentii in toata tara, 720 de ATM-uri, 393 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de 24.300 de POS-uri.

*Studiul despre provocarile si obiceiurile financiare ale familiilor din Romania a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, in al doilea an consecutiv, in perioada decembrie 2020-ianuarie 2021, si contine un element calitativ (interviuri in profunzime, cu persoane din mai multe segmente de varsta), cat si unul cantitativ (sondaj in randul romanilor din mediul urban care utilizeaza internetul). Sondajul a fost aplicat pe un esantion de 1000 de persoane, barbati si femei cu varsta intre 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel national.