Skip to main content

Money Bistro si provocarile financiare un nou sezon online

Raiffeisen Bank lanseaza pe platforma www.moneybistro.ro un nou sezon al serialului online dedicat educatiei financiare a romanilor.


  • Comunicate de presă

Money Bistro www.moneybistro.ro, platforma de educatie financiara a Raiffeisen Bank, ofera publicului din Romania informatii financiare intr-o forma atractiva si usor de inteles. Sezonul 2 din Money Bistro (link trailer sez II) va avea in centru povestea familiei Banescu, care doreste sa isi imbunatateasca situatia financiara, cu ajutorul unei noi gazde si a unor invitati speciali.

Raiffeisen Bank lanseaza pe platforma Money Bistro un nou sezon al serialului online dedicat educatiei financiare a romanilor. Serialul este inspirat de provocarile financiare de zi cu zi ale familiilor din Romania.
Iata ce spun romanii, din mediul urban, despre situatia lor financiara, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, la finalul anului trecut, pentru Raiffeisen Bank*:

  • 2 din 5 romani declara ca situatia lor financiara este mai degraba precara, 35% trebuie sa renunte la unele lucruri pentru a face fata cheltuielilor zilnice, in timp ce 5% nu castiga suficient pentru a-si acoperi strictul necesar traiului de zi cu zi.
  • 43% dintre familii isi pot acoperi nevoile financiare lunare, dar nu mai pot pune nimic deoparte, iar 16% dintre romani declara ca au o viata financiara care le permite sa si economiseasca.
  • Mai putin de jumatate dintre romani (41%) considera ca isi gestioneaza bugetul eficient, insa doar 3% dintre acestia au beneficiat de educatie financiara in scoala.
  • Jumatate dintre cei intrebati au declarat ca au invatat in familie cum sa se raporteze la bani, iar aproape o treime dintre ei se declara insuficient sau deloc educati financiar.

Principalele probleme care le provoaca ingrijorare din punct de vedere financiar romanilor sunt: cheltuielile medicale neprevazute (46,5%), absenta unui fond de urgenta (39,7%), cheltuielile neprevazute precum reparatia unei masini sau alte achizitii (38,5%), plata intarziata a facturilor (25,7%) si bonurile de cumparaturi care depasesc valoarea estimata acasa (23,2%). 17% dintre respondenti spun ca o invitatie la o nunta ii poate pune in dificultate si sa ii faca sa regandeasca planul bugetului personal sau familial.

Tocmai de aceea, al doilea sezon Money Bistro, gazduit de actorul si vedeta de televiziune Andi Vasluianu, spune povestea familiei Banescu in sapte episoade, concentrandu-se pe eforturile lor de a-si echilibra cheltuielile financiare. In demersul lor, vor fi ajutati de specialisti din domeniul financiar (Andreea Nitescu, consilier bancar, Razvan Szilaghi, CEO Raiffeisen Asset Management sau  Raul Chirulescu, manager produse bancare), specialisti in nutritie (Cori Gramescu), fashion (Andreea Balaban), lifestyle (Oana Botezatu) sau design interior (Sanziana Pop).

Tema noului sezon este inspirata din ceea ce traim zi de zi, iar pentru a ne asigura ca asa este, am pornit de la un studiu despre situatia financiara a familiilor din Romania. Am aflat ca doar 3% dintre romani au beneficiat de educatie financiara formala si ca majoritatea dintre respondenti resimt nevoia de a-si gestiona mai bine situatia financiara (78%). 1 din 2 romani invata cum sa se raporteze la bani in familie, ceea ce poate insemna si perpetuarea unor obiceiuri financiare nesanatoase, de la o generatie la alta sau, pentru altii inseamna ca, pur si simplu, nu stiu de unde sa inceapa. Credem ca in experientele prin care vor trece eroii noului sezon Money Bistro, familia Banescu, se vor regasi multi dintre noi, iar sfaturile primite de la specialisti vor fi de folos”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare si Relatii Publice la Raiffeisen Bank.

In noul sezon Money Bistro, publicul va urmari cum familia Banescu invata sa isi organizeze bugetul lunar, sa puna la dieta cheltuielile zilnice, sa faca fata unor situatii neprevazute, dar si cum afla despre instrumente financiare menite sa le faca viata mai cumpatata si mai confortabila, precum contul de economii, pensia privata sau depozitul la termen.

Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank ofera servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienti persoane fizice, 91.000 de IMM-uri si 5.750 de companii mari si medii. Peste 650.000 dintre clientii bancii folosesc aplicatiile Raiffeisen Smart Mobile si Raiffeisen Online. Banca are 4.800 de angajati si o retea de peste 350 de agentii in toata tara, aproximativ 800 de ATM-uri, 300 de masini multifunctionale (MFM-uri) si 22.000 de POS-uri.

* Studiul despre obiceiurile financiare ale familiilor din Romania a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, in perioada noiembrie-decembrie 2019, si contine un element calitativ (interviuri in profunzime, cu persoane din mai multe segmente de varsta), cat si unul cantitativ (sondaj in randul romanilor din mediul urban care utilizeaza internetul). Sondajul a fost aplicat pe un esantion de 1000 de persoane, barbati si femei cu varsta intre 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel national.