Skip to main content

Noi facem primii 100 de kilometri, tu poti dona pentru finalizarea Via Transilvanica

Raiffeisen Bank va finanta, printr-un parteneriat strategic de trei ani, primii 100 de kilometri din drumul Via Transilvanica.


  • Comunicate de presă

17 august 2018, Bucuresti – Raiffeisen Bank Romania, impreuna cu Asociatia Tasuleasa Social, anunta parteneriatul strategic pentru realizarea primilor 100 de km din Via Transilvanica, drumul care uneste Romania. Via Transilvanica este un proiect – identitate care are drept scop crearea unui drum – pelerinaj care va porni din Drobeta-Turnu Severin - unde a intrat pentru prima data in tara Regele Carol - va strabate Transilvania si toate bogatiile culturale ale acesteia, si va ajunge pana la Putna lui Stefan cel Mare.

Proiectul va consta in amenajarea a 1.000 de kilometri de traseu ce va strabate 10 judete - Mehedinti, Caras-Severin, Hunedoara, Alba, Sibiu, Brasov, Harghita, Mures, Bistrita-Nasaud si Suceava, si va oferi celor care vor dori sa il parcurga oportunitati culturale, sportive si de relaxare.

Raiffeisen Bank va finanta, printr-un parteneriat strategic de trei ani, primii 100 de kilometri din drumul Via Transilvanica. Raiffeisen Bank este un partener de traditie al Asociatiei Tasuleasa Social, care s-a implicat de-a lungul timpului in sustinerea diferitelor proiecte precum Via Maria Theresia, reconditionarea unui drum istoric care, astazi, poate fi parcurs in siguranta de catre toti iubitorii de drumetii si de natura.

Proiectul Via Transilvanica a avut ca inspiratie potecile de pelerinaj din Spania si cele de anduranta din Statele Unite ale Americii, unde s-a observat ca astfel de initiative, odata implementate si dezvoltate, indeamna comunitatile sa lucreze impreuna, incurajand valori precum multiculturalitatea si toleranta.

Drumul va fi amenajat in mai multe etape, incepand cu o portiune de 100 de kilometri in judetul Bistrita-Nasaud, in 2018. Ulterior, intregul traseu va fi semnalizat si marcat cu borne kilometrice realizate din andezit. Vor fi investite resurse multiple in informarea comunitatilor cu privire la potentialul turistic al proiectului si in furnizarea de informatii explicite pentru drumetii care vor strabate Via Transilvanica.

Proiectul se adreseaza turistilor de toate varstele care doresc sa descopere frumusetile Romaniei oferindu-le sansa de a cunoaste mai bine istoria si obiceiurile locale, dar si comunitatilor locale cu care dorim sa interactioneze. Infrastructura Via Transilvanica va furniza date despre posibilitati de cazare si masa, dar si informatii istorice si culturale ale diferitelor zone pe care drumul le strabate.

De asemenea, incepand de astazi, lansam campania de strangere de fonduri prin care cei interesati pot contribui la amenajarea drumului, prin donatii, accesand pagina web https://www.viatransilvanica.com/doneaza. Aici puteti afla mai multe informatii despre felul in care acest proiect poate fi sustinut.

Despre Raiffeisen Bank Romania
Raiffeisen Bank Romania este o banca universala de top, care ofera o gama completa de produse si servicii financiare clientilor: persoane fizice, IMM-uri sau corporatii. Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 de IMM-uri si 5.600 de companii. Reteaua Raiffeisen Bank numara peste 400 de agentii in toata tara. In cei 21 de ani pe piata romaneasca, Raiffeisen Bank a investit peste 20 milioane de euro in proiecte culturale, sociale, educative si comunitare.

Despre Asociatia Tasuleasa Social
In cei peste 17 ani de activitate, Asociatia Tasuleasa Social a derulat actiuni de mediu, educatie sau sociale, avand ca principii de baza voluntariatul, respectul fata de natura si fata de cei din jur. Cele mai cunoscute proiecte sunt: Padurea Pedagogica, Camionul de Craciun, Maratonul Via Maria Theresia, Scoala de Mers pe Munte, Ziua Buna! Ziua Voluntarilor Mici si campaniile de impadurire. Campusul Tasuleasa Social din Piatra Fantanele, in apropierea Pasului Tihuta, ne permite sa oferim voluntarilor nostri experienta unei scoli de voluntariat. Credem ca orice schimbare de mentalitate trebuie sa inceapa cu educarea tinerilor prin puterea exemplului.