Raiffeisen Bank - crestere sustinuta in primul trimestru al anului 2018
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei.
- Activele totale ale bancii au fost de 37,21 miliarde lei, in crestere cu 13% fata de martie 2017 ;
- Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 23,24 miliarde de lei, o crestere de12%, an la an;
- Depozitele clientilor au crescut cu 17% (an la an);
- Profitul net in primele trei luni a fost de 212 milioane de lei, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut*;
- Rata creditelor neperformante a ajuns la 5,3% in primul trimestru din din 2018, fata de 8,3% in martie 2017;
Bucuresti, 15 mai 2018 – Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut in primul trimestru al acestui an pana la 37,21 miliarde lei (crestere de 13%, an la an). Motorul principal al acestei evolutii puternic pozitive a fost activitatea de creditare. Creditele acordate clientilor au crescut in valoare neta cu 15%, echilibrat, pe totate segmentele de clienti – corporatii mari si medii, IMM-uri si persoane fizice.
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei, mai mult decat dublu, fata de 31 martie 2017*.
Creditele acordate corporatiilor mari si medii au crescut în fiecare luna din 2018 (o crestere de 18%, an la an), preponderente fiind finantarile de proiecte sau creditele de tip overdraft. Creditele IMM au fost sustinute în principal de programul Cosme**, cu o crestere de 21%, an la an. Raiffeisen Bank are surse de finantare variate, care vor permite bancii si in viitor sa finanteze economia romaneasca in mod responsabil si sustenabil.
Pe partea de economisire, depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au crescut cu 17% in primul trimestru al anului 2018 (an la an) si au depasit valoarea de 30,4 miliarde de lei.
“Avem rezultate foarte bune in primul trimestru al anului 2018, rezultate care se bazeaza atat pe cresterea creditarii, mai ales pentru Corporatii si IMM-uri, cat si pe majorarea resurselor atrase de la clientii nostri. Avem, astfel, satisfactia contributiei noastre importante la finantarea economiei romanesti” a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Veniturile bancii au ajuns la 554 milioane lei in primele trei luni ale anului 2018, in crestere cu 16% (an la an). Cheltuielile operationale ale bancii au crescut usor fata de nivelul din martie 2017 (320 milioane lei la finalul primului trimestru 2018). Banca va continua sa investeasca sume considerabile in procesul de digitalizare pentru ca viitorul inseamna produse si servicii bancare flexibile, rapide, usor de inteles si accesibile. In acelasi timp, sumele cheltuite de banca pentru respectarea tuturor reglementarilor europene si nationale care au intrat sau vor intra in vigoare in 2018 sunt semnificative. De asemenea, costurile in economie au crescut, in principal din cauza cresterilor salariale si a procesului inflationist, iar aceste elemente influenteaza evolutia costurilor de operare ale bancii.
Rata creditelor neperformante a ajuns la un nivel de 5,3% la final de martie 2018 (6% in decembrie 2017 si 8,3% in martie 2017).
La inceputul anului 2018, Raiffeisen Bank a lansat optiunea de autorizare a platilor in Smart Mobile cu amprenta (pentru Android si iOS) si cu Face ID (pentru iPhone X). Aplicatia de mobile banking a crescut ca numar de utilizatori cu 78%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. In total, am depasit pragul de 500.000 de clienti activi in aplicatiile de online si mobile banking. In primele trei luni ale acestui an, clientii bancii au facut peste 4 milioane de tranzactii online si s-au logat de peste 50 de milioane de ori. In fiecare ora, clientii se logheaza de peste 8000 de ori.
Numarul clientilor care au optat pentru deschiderea unui pachet de cont curent “ZERO Simplu” sau “ZERO Tot” a crescut cu 12% fata de primul trimestru al anului 2017, trend care confirma directia de simplificarea produselor si a utilizatii serviciilor digitale. Numarul de tranzactii efectuate online cu cardurile de debit de catre persoanele fizice a fost cu 30% mai mare decat in primul trimestrul 2017.
Banca este lider pe piata cardurilor de credit cu aproximtiv 480.000 de carduri active la 31 martie 2018, o crestere de 10% an pe an. 95% dintre sumele tranzactionate prin intermediul cardurilor de credit Raiffeisen Bank sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumparaturi online.
Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piata si administreaza active de peste 5,6 miliarde de lei pentru 1400 de clienti care apeleaza la servicii de consultanta, instrumente financiare si servicii conexe.
Numarul de clienti persoane fizice a ramas la 2 milioane, relativ constant raportat la martie anul precedent. Banca are in portofoliu, de asemenea, aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.600 de corporatii.
La sfarsitul primul trimestru din 2018, banca avea 5186 de angajati (5.224 in 31 martie 2017), 445 de unitati in toata tara, peste 1000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri si 191 de masini multifunctionale.
* De mentionat ca profitul inregistrat in primul trimestru al anului trecut a fost influentat de costul riscului de credit
** COSME este programul UE pentru competitivitatea IMM-urilor care se deruleaza in perioada 2014-2020, cu un buget total de 2,3 miliarde de euro
Pentru informatii suplimentare: comunicare.externa@raiffeisen.ro;