Skip to main content

Raiffeisen Bank lanseaza Raportul de Sustenabilitate 2021

Raiffeisen Bank isi consolideaza rolul de facilitator catre o economie verde


  • Comunicate de presă

Bucuresti, 6 mai 2022 
Raiffeisen Bank Romania publica al 13-lea Raport de Sustenabilitate, in care prezinta informatii despre performanta non-financiara a companiei si despre impactul economic, social si de mediu in anul 2021. Raiffeisen Bank isi consolideaza rolul de facilitator in tranzitia catre o economie verde si o comunitate sustenabila, prin integrarea principiilor sustenabilitatii in intreaga activitate a bancii. 
In ianuarie 2021, Raiffeisen Bank International a devenit semnatar al Principiilor ONU pentru Banking Responsabil, un cadru unic pentru o industrie bancara sustenabila. Raiffeisen Bank Romania si-a reafirmat in 2021 angajamentul pentru banking responsabil si de impact pentru mai mult de 2.2 milioane de clienti persoane fizice, aproape 100.000 de clienti IMM si peste 6000 de clienti companii, imbunatatind constant oferta de produse si servicii in directia unei banci digitale cu componenta umana.  

In activitatea noastra de zi cu zi pornim in minte cu gandul ca vrem sa oferim „Banking asa cum trebuie”, un angajament care presupune gandire pe termen lung si un bun echilibru intre activitatea economica profitabila si grija fata de mediu si fata de comunitatile din care facem parte. Asa ca ne-am asumat rolul de facilitator in tranzitia catre o economie verde si o comunitate sustenabila: ne-am orientat spre finantarea companiilor si proiectelor sustenabile si spre sustinerea proiectelor comunitare, in special cele dedicate zonei de educatie financiara si antreprenoriala. De asemenea, am imbunatatit procesele interne pentru a reduce impactul asupra mediului si am creat noi oportunitati pentru dezvoltarea unui mediu de lucru divers si incluziv pentru colegii nostri.”, a declarat Corina Vasile, Director de Comunicare si Sustenabilitate Raiffeisen Bank Romania. 
Sustenabilitatea si digitalizarea sunt puncte esentiale pentru Raiffeisen Bank in urmatorii ani, pentru atingerea unor obiective setate pe dimensiunile ESG atat la nivel de grup, cat si in context international.  

Obiectivul Uniunii Europene de a atinge neutralitatea din punct de vedere climatic pana in anul 2050 accentueaza nevoia de investitii masive si mobilizare de capital catre sectoarele care pot asigura o tranzitie rapida si eficienta catre un model economic sustenabil. Raiffeisen Bank a inteles aceasta nevoie, asa ca o parte dintre eforturile de sustenabilitate ale bancii s-au concentrat pe acordarea de creditari sustenabile si pe programe dedicate clientilor pe diverse teme legate de integrarea principiilor ESG in activitatea lor. Astfel, 14% din portofoliul de credite pentru companii medii si mari reprezinta finantari pentru proiecte sustenabile, iar 40% dintre creditele ipotecare acordate au fost pentru imobile eficiente energetic. Mai mult, Raiffeisen Bank a fost prima banca din Romania care a emis obligatiuni verzi, iar fondurile au fost utilizate pentru cladiri verzi, transport ecologic, agricultura sustenabila. 

Eforturile de digitalizare s-au concentrat pe eficientizarea proceselor si pe facilitarea accesului clientilor la produsele si serviciile financiare. In 2021, Smart Mobile, aplicatia de banking pentru persoane fizice, a depasit 1.000.000 de utilizatori, cu 42% mai mult fata de sfarsitul anului 2020. Mai mult, aplicatia ofera posibilitatea de a deveni client al bancii pe un flux 100% digital. Raiffeisen Bank a fost prima banca din Romania care, in iulie 2021, a digitalizat in totalitate relatia cu Casa Nationala de Pensii. Ordinele de plata (OP) pentru clientii persoane juridice au inceput sa fie transmise exclusiv in format digital, la fel ca si oferta de economisire. Pentru clientii premium ai Raiffeisen Bank a fost lansat RaiConnect, un nou model bancar cu fluxuri digitale E2E, dar si optiunea de a avea acces la distanta  la un bancher personal. 

Principalele rezultate inregistrate de Raiffeisen Bank in 2021  

Angajamentul pentru sustinerea antreprenoriatului romanesc 

  • 47 de afaceri finantate cu 1,9 milioane de euro prin Factory by Raiffeisen Bank
  • 37 de tineri fermieri sustinuti prin programul Masterclass of Business Agriculture 
  • 27 de cursanti in cadrul GreenFields, programul dedicat fermierilor pentru a face tranzitia la o agricultura durabila 

Angajamentul Raiffeisen Bank pentru echipa: 

  • 75% dintre angajati considera ca banca demonstreaza grija si preocupare pentru echipa  
  • 52,24% dintre pozitiile de management sunt ocupate de femei  
  • 47h - media orelor de formare profesionala pentru fiecare angajat 
  • 293 de participanti la cursul de Sustenabilitate lansat pentru toti angajatii 

Angajamentul Raiffeisen Bank pentru comunitate:  

  • 1.85 milioane de euro investiti in proiecte comunitare 
  • 99 parteneri comunitari 
  • 191.000  beneficiari ai proiectelor comunitare 
  • 572 angajati au voluntariat 890 de ore 
  • 30% din bugetul de investitii comunitare a mers catre programe de educatie 
  • 78% dintre cheltuielile cu furnizorii au fost directionate catre cei 91,68% furnizori locali 

Angajamentul Raiffeisen Bank pentru protectia mediului inconjurator:  

  • 208 laptopuri si 17.621 kg de mobilier au fost donate sau refolosite ca masura de circularitate 
  • 37% din consumul de energie electrica a provenit din surse regenerabile 
  • 5.184 de nuci plantati la Copsa Mica, in judetul Sibiu 
  • 1.985 tone CO2 economisite anual prin portofoliul de credite verzi alocate Obligatiunilor Verzi 
  • 17.248 kg de deseuri periculoase (corpuri de iluminat, baterii, DEE-uri) si 44.308 kg de deseuri nepericuloase reciclate 
  • Sistem de colectare selectiva a deseurilor implementat in sediile administrative 

Mai multe informatii gasiti pe: https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/responsabilitate-corporativa/rapoarte-anuale-csr/

Despre Raiffeisen Bank Romania 

Raiffeisen Bank continua sa fie unul dintre liderii pietei cardurilor din Romania, cu peste 2,5 milioane de carduri de debit si de credit active, numarul tranzactiilor e-commerce efectuate de persoane fizice prin intermediul acestora a crescut cu 34% in T1 2022, fata de T1 2021. Raiffeisen Bank are peste 2,3 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.600 de angajati, 300 de agentii in toata tara, 1.150 de ATM-uri din care 455 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 25.800 de POS-uri. 

Pentru informatii suplimentare: comunicare.externa@raiffeisen.ro; 

Nota:  

Raiffeisen Bank este unul dintre pionierii pietei locale in practica raportarii non-financiare, lansand primul raport in anul 2009, inainte ca raportarea non-financiara sa devina o obligatie legala, si continuand apoi procesul de raportare cu o frecventa anuala. Raportul de sustenabilitate pentru anul 2021 este in concordanta cu standarde voluntare internationale de raportare: metodologia London Benchmarking Group (LBG), care detaliaza investitiile bancii in comunitate si impactul Bancii in societate, precum si metodologia Global Reporting Initiative (GRI), cel mai utilizat standard la nivel international pentru raportarea de sustenabilitate, care ofera informatii detaliate despre activitatea operationala a bancii. Raportul respecta prevederile legislative nationale: Ordinul Bancii Nationale a Romaniei nr. 7/2016 si Ordinul Ministerului Finantelor Publice 3.456/2018. 
Raiffeisen Bank este unul dintre pionierii pietei locale in auditarea raportarii non-financiare. Pentru al doilea an la rand, Raiffeisen Bank a solicitat o validarea externa a rezultatelor comunicate si a trecut 25 dintre indicatorii prezentati printr-un proces de audit conform standardului ISAE 3000 (International Standard of Assurance Engagements), pentru a putea fi cat mai pregatita sa raspunda unor astfel de cerinte legale, asteptate sa apara in urmatorii ani.