Skip to main content

Money Bistro editia 2022 program de educatie financiara SMART

Money Bistro editia 2022 program de educatie financiara SMART


  • Comunicate de presă

7 DIN 10 ROMANI FOLOSESC APLICATIILE DE BANKING PENTRU A FACE PLATI

  • 8 din 10 romani asociaza serviciul de mobile banking cu accesibilitate 24/7, rapiditate, transfer usor de bani intre diferite conturi, si o relatie mai simpla cu banca; 
  • majoritatea romanilor isi platesc ratele sau platesc la comercianti prin aplicatii bancare, iar jumatate folosesc transferuri catre prieteni sau familie;
  • intre 6 si 10% dintre romani fac tranzactii de schimb valutar, comanda un card online sau solicita un credit prin intermediul aplicatiei de banking.
  • teama de fraude si confidentialitatea reprezinta principalele bariere de utilizare a aplicatiilor bancare;
  • romanii estimeaza ca pierd in medie 30 de minute cand au nevoie sa ajunga la banca pentru a-si seta PIN-ul sau pentru a-si bloca sau reemite un card;
  • o noua editie a programului de educatie financiara, Money Bistro ii incurajeaza pe romani sa faca self-banking si sa foloseasca produsele digitale bancare;

Bucuresti, 16 iunie 2022 – Romanii folosesc aplicatiile de banking in special pentru a face plati catre comercianti, arata rezultatele studiului „Provocarile financiare ale romanilor”*, realizat la initiativa Raiffeisen Bank de catre Reveal Marketing Research, pentru programul de educatie financiara Money Bistro. 

Tinerii si familiile moderne adopta usor si utilizeaza serviciile de mobile banking. 7 din 10 dintre ei folosesc mobile banking pentru a-si plati ratele sau diversi comercianti, iar jumatate fac transferuri bancare catre prieteni sau familie. Romanii conservatori folosesc aplicatia de banking doar pentru a obtine informatii despre cont. Doar 6 pana la 10% dintre romani fac tranzactii de schimb valutar, comanda un card online sau aplica la un credit pe aplicatia de mobile banking.

Comoditatea, rapiditatea si controlul asupra contului bancar sunt principalele beneficii identificate de romani in utilizarea mediului online pentru operatiunile bancare. Totusi, aproape 7 din 10 romani considera aplicatiile de mobile banking mai dificil de utilizat. In acelasi timp, teama de fraude online (45%) si problemele de securitate si confidentialitate (35%) reprezinta principalele obstacole in folosirea aplicatiilor de online banking de catre romani.

Pentru a-i incuraja pe romani sa foloseasca serviciile digitale bancare, Raiffeisen Bank lanseaza o editie SMART a programului de educatie financiara Money Bistro.

Timp de trei ani, le-am oferit romanilor prin platforma Money Bistro recomandari care sa-i ajute sa ia decizii financiare intelepte. Banii au intrat si ei in era digitala, in pas cu vremurile. De aceea, in noua editie Money Bistro Smart, vom vorbi, intr-o noua serie video, despre barierele romanilor cand vine vorba de banking digital, descoperind beneficiile acestui fel de a face banking. Credem ca SMART nu e doar cand stii cati bani ai in portofelul virtual, dar si cand sa faci banking dupa programul tau si sa castigi timp pentru activitatile care-ti fac placere”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare si Sustenabilitate la Raiffeisen Bank.

Datele studiului privind comportamentele digitale ale romanilor in relatia cu bancile arata ca pentru a-si rezolva diverse operatiuni la sediul bancii sau pentru a afla informatii despre ofertele bancare, clientii pierd in jur de jumatate de ora. Romanii estimeaza ca pentru a scoate banii numerar din bancomat au nevoie de aproximativ 15 minute, iar pentru a face plati la banca - de 25 de minute. Pe platforma online Money Bistro, romanii au ocazia sa-si calculeze cat timp pierd sau castiga in „Portofelul Timpului”, cand aleg sa faca banking traditional versus cel digital.

Despre Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank se afla in top 5 banci mari din Romania cu peste 2,25 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.600 de angajati, 300 de agentii in toata tara, 1.100 de ATM-uri, din care 455 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 25.800 de POS-uri.

*Studiul despre comportamentele digitale ale romanilor in relatia cu bancile a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, in al treilea an consecutiv, in perioada 15 ianuarie-15 februarie 2022, si contine un element calitativ (interviuri in profunzime, cu persoane din mai multe segmente de varsta), cat si unul cantitativ (sondaj in randul romanilor din mediul urban). Sondajul a fost aplicat pe un esantion de 1000 de persoane, barbati si femei cu varsta intre 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel national.