Skip to main content
Debit direct

Plata automată a facturilor

Cu serviciul nostru de Direct Debit, plățile facturilor devin ușoare ca o adiere de vânt. Prin serviciul Direct Debit, Raiffeisen te ajută să economisești nu numai bani, ci și timp! Tu alegi furnizorii, iar banca se ocupă pentru tine cu: plata facturilor de telefon fix și mobil, gaze, lumină, dar și multe altele.

Concentrează-te pe ceea ce contează cu adevărat și lasă grija facturilor în seama noastră.

Tot ce vrei să știi despre Direct Debit:

Serviciul Direct Debit reprezintă un transfer bancar automat, prin care Raiffeisen Bank intermediază plățile tale către furnizorii de utilități (telefonie fixă sau mobilă, energie electrică, gaze, apă, cablu TV, salubritate etc.), companii de asigurări, firme de leasing, organizații caritabile, pe baza acordurilor existente între tine și bancă, respectiv între furnizor și bancă.

Practic, prin intermediul serviciului Direct Debit mandatezi banca să efectueze automat plăți din contul tău curent către furnizorii agreați, plăți corespunzătoare facturilor emise pe numele tău.

Vei continua să primești acasă facturile, polițele de asigurare etc., iar la termenul de scadență banca va transfera din contul tău curent în cel al furnizorului doar sumele aferente acestora. Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că ai în cont sumele respective.

Costuri complete

Taxe

Comisioane

ZERO costuri dacă deții un pachet de cont curent ZERO Tot sau ZERO Simplu.

În caz contrar, comisionul este 1,5 Lei pentru fiecare factură plătită automat din contul tău prin serviciul Direct Debit.

Cum te poți bucura de Direct Debit:

Poți beneficia de serviciul Direct Debit comod și rapid prin intermediul serviciilor de internet și mobile banking.

De asemenea, te așteptăm în orice agenție Raiffeisen Bank cu actul de identitate în original, pentru a semna contractul pentru serviciul Direct Debit.

Criterii minime de eligibilitate

Serviciul Direct Debit este destinat persoanelor fizice, cetățeni romani și străini, care lucrează în Romania, care dețin un cont curent cu card atașat.

Beneficiile tale

Timp prețios

Serviciul Direct Debit îți achită facturile automat, fără că tu să te mai deplasezi la sediul băncii sau al furnizorului de utilități.

Confort

Scapi de grija plăților lunare: facturi de utilități, prime de asigurare, impozite, donații sau rate de leasing cu ajutorul serviciului Direct Debit. În plus, nu depui niciun efort, iar plățile sunt efectuate automat, fără întârzieri.

Control

Tu deții în permanență controlul asupra efectuării plăților, prin intermediul extrasului tău de cont curent. Dacă nu ai fonduri disponibile în cont și plata nu se efectuează, te anunțăm printr-un mesaj SMS, un alt avantaj esențial al serviciului debit direct.

Întrebări frecvente

Serviciul poate fi activat:

  • In orice agentie Raiffeisen Bank;
  • Prin serviciul de internet banking - Raiffeisen Online accesand “Constituire serviciu Direct Debit” si apoi, selectand din lista derulanta furnizorul;
  • In sediile furnizorilor (se aplica selectiv la anumiti furnizori);
  • La telefon, daca detii serviciul de phone banking - Raiffeisen Direct.

Comisionul datorat bancii este de doar 1,5 Lei pentru fiecare factura platita automat din contul tau. Comisionul se incaseaza odata cu plata facturii. De asemenea, serviciul este gratuit daca optezi pentru un pachet de cont curent care include aceasta facilitate.

Factura se achita in ziua scadentei indicata pe factura, iar daca data scadentei este o zi bancara nelucratoare, plata se va face in ziua lucratoare anterioara. In general, furnizorii transmit notificari pe SMS cu cateva zile inainte de scadenta (in special operatorii de telefonie), dar este o idee buna sa iti notezi in agenda personala datele de plata ale facturilor, ca sa te asiguri ca ai sumele aferente in contul tau curent la datele mentionate mai sus.

Da, poti plati facturi emise pe numele unei alte persoane, pentru rude sau prietenii apropiati. Vei avea nevoie de datele necesare pentru plata facturii, cum ar fi CNP-ul sau codul de abonat.

In aceste cazuri trebuie sa te adresezi bancii pentru returnarea sumelor platite in plus, banca urmand sa recupereze aceste sume de la furnizor.